آیا رتبه بندی معلمان شامل همه نیروهای آموزش و پرورش می شود؟

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز توضیحاتی را در خصوص رتبه بندی معلمان ارائه داد.

به گزارش تحریریه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز گفت: آموزش وپرورش منشأ همه خدمات است ومیزان رشد یک کشور به اندازه میزان نگاه به این سیستم است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات رهبر انقلاب گفت: خرج در آموزش وپرورش خرج برای تولید آنهم از فاخرترین نوع تولید است.

حاجی بابایی بابیان اینکه نگاهش در بودجه ریزی به همه ارکان جامعه است گفت: اگر جایی هم می‌بینید بنده با حساسیت بحث بودجه آموزش وپرورش را دنبال می‌کنم بدان معناست که اعتقاد دارم این کار به معنای پول دادن به معلم نیست بلکه خدمت رساندن به همه جامعه است چراکه معلم با سرمایه‌های مردم یعنی دانش موزان سروکار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نگاه‌ها در ساله‌های گذشته به آموزش و پرورش گفت: یکی ازاین موارد نگاه خصوصی سازی به آموزش و پرورش است البته این بدان معنا نیست که ما مخالف مدارس غیر دولتی هستیم بلکه این است که دولت باید همه حمایت‌های خود را از آموزش وپرورش داشته باشد وهمه هزینه‌های آن را تقبل کند.

حاجی بابایی بابیان اینکه معلمین انسان‌های نجیب وباحیایی هستند، اما امروزه از تبعیض نگران هستند به شیوه نظام حقوق وپرداخت دستمزد در کشور انتقاد کرد وگفت: این صحبت را در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی این صحبت را با جناب آقای رئیس جمهور نیز انجام داده است و ایشان نیز پذیرفته است و درحال اصلاح آن هستند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده حقوق‌های پایین تا ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد گفت: این بدان معناست که خالص دریافتی هیچکس نباید زیر ۵میلیون تومان باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص مالیات برحقوق کارمندان نیز گفت: به حقوق‌های بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ده درصد بیشتر مالیات تعلق نخواهد گرفت.

حاجی بابایی گفت: نظام رتبه بندی معلمان قطعاً انجام خواهد شد و شامل همه نیروهای آموزش وپرورش خواهد بود چراکه در آموزش وپرورش همه معلم هستند و بنا به ضرورت در پست‌های اداری قرار می‌گیرند و ممکن است مجدد به معلمی برگردند واین چرخه دائم در حال انجام است.

وزیر اسبق آموزش وپرورش باباین اینکه جایگاه معلم در همه اعصار وقرون در بین مردم جایگاهی خاص است گفت: ما معلمان باید قدر این نگرش وجایگاه را ابتدا خودمان بدانیم و نباید خدای ناکرده بارفتارهایمان خدشه‌ای به آن وارد کنیم.

حاجی بابایی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به روند کنونی فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارد گفت: صندوق باید به سمت این برود که نخبگان اقتصادی دراین صندوق حضور یابند و به دنبال بورس و سرمایه گذاری در امورات اقتصادی مهمی باشند ومعلمان نیز کاملاً از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وزیر اسبق آموزش وپرورش بابیان اینکه به این شیوه درمان وخدمات رفاهی معلمان انتقاد دارد گفت: تجربه نشان داده کار آموزش وپرورش درمانگاه و باشگاه داری نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود تا به عنوان مثال بیمه درمانی معلم به نحوی باشد که او هرگاه اراده کرد به هر مکان درمانی مراجعه واز خدمات رایگان آن استفاده کند شبیه همان کاری که در دوران وزرات بنده با بیمه طلایی انجام گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنی ازمقام معظم رهبری که فرمودند کسی که بیمار شد ممکن است غصه درد داشته باشد، ولی نباید غصه هزینه وبی پولی را داشته باشد به ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج نیازمند مالی در بودجه سال جاری اشاره کرد وگفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده ایم.

حاجی بابایی اداره و مدیریت در آموزش و پرورش را نیازمند هنرمندی خاصی دانست وگفت: وزیر آموزش و پرورش وتیم مدیریتی او باید بتواند از همه ظرفیت‌های قانونی که قانونگذار در اختیار آن‌ها قرار داده برای اداره مطلوب دستگاه عظیم آموزش وپرورش استفاده کند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی باشاره به اینکه درحال حاضر هم دردولت وهم مجلس شورای اسلامی اراده قوی برای کمک به فرهنگیان وجود دارد به مساله همسان سازی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در شرف بازنشستگی هستند خیال شأن راحت باشد که همسان سازی همچنان دربرنامه وجود دارد وحذف نخواهد شد.

حاجی بابایی بابیان اینکه اعتقاد دارد معلم هرچقدر هم معترض باشد، اما هنگامی که درکلاس درس است عاشقانه مشغول به خدمت به تعلیم وتربیت دانش آموزان است گفت: وظیفه همه مسؤولین خدمت بی منت به این قشر عزیز وفرهیخته است وخود من نیز با تمام توانم این کار را به جد دنبال خواهم کرد ومعلم خط قرمز من است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی همچنین از عزم جدی مجلس شورای اسلامی ودولت برای ترمیم حقوق همه کارمندان سایر دستگاه‌های اجرایی هم که از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند اشاره کرد.

پایان/

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 16690

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =