وزارت جهاد به جان روستائیان بی نوا افتاد!

طرح وزارت جهاد برای بیچاره کردن روستائیان بی نوا آغاز به کار کرده است تا هرگونه روزنه ای بر زندگی آنها را ببندد.

به گزارش تحریریه، طرح وزارت جهاد برای بیچاره کردن روستائیان بی نوا با کاهش دستوری قیمت گوشت قرمز آغاز شده است تا هرگونه روزنه ای بر زندگی آنها را ببندد. شاید این گزاره برای یک خواننده مقاله عجیب به نظر برسد، اما واقعیت است و سرکوب قیمت محصولات تولیدی کشاورزان؛ از میوه تا گوشت و غلات در دهه های گذشته به عاملی برای تخریب زندگی این زحمتکش ترین قشر جامعه تبدیل شده است. این تخریب تولیدکننده های خرد در روستاهای کشور به بهانه حمایت از حقوق مصرف کننده انجام می شود، درحالیکه باید با کنترل تورم و افزایش دستمزدها حاصل شود. 

در تازه ترین خبر از این دست، رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی از توزیع گوشت منجمد تولید داخل در سامانه بازرگام خبر داد و گفت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره کیلویی ۱۰۵ هزار تومان در سامانه بازرگام در بسته‌های ۴کیلوگرمی به فروش می‌رود.

یعنی با طرح جهاد کشاورزی، قیمت گوشت گوسفندی از سال 1392 که قیمت آن 29500 بود نهایتا باید به 105 هزار تومان برسد که افزایشی 3.5 برابری و یا 250 درصدی را نشان می دهد. درحالیکه طی این دوره اکثر کالاها 10 برابر شده است. آیا می توان فرمول دولت را در سایر کسب ها به کار برد و حقوق وزرای دولت را 3.5 برابر سال 1392 پرداخت کرد؟ و یا از رانندگان تاکسی خواست تنها 3.5 برابر سال 1392 کرایه از مردم دریافت کنند؟ و یا از تولیدکنندگان لبنیات درخواست کرد تا قیمت خود را تنها 3.5 برابر 8 سال پیش بالا ببرند؟

اینکه دیوار روستاییان کوتاه است و رسانه ها و احزاب قوی برای پیگیری حقوق خود ندارند دلیل نمی شود که دولت؛ حتی دولت مردمی سیزدهم؛ منافع آنها را با واردات و سرکوب قیمیتی به یغما ببرد. 

آیا هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام که واردات خودرو؛ حتی خودروهایی که در داخل نمونه مشابه ندارد؛ را خلاف سیاست های کلی ابلاغی با بهانه ضربه به تولید می داند و آنرا وتو می کند، نظری درباره آزاد شدن واردات محصولات تولیدی کشاورزان بی نوا و برگرداندن قیمت آنها به سال 1397 ندارد؟ که عملا آنها را از مدار تولید خارج کرده و محتاج به کمک های کمیته امداد و بهزیستی می کند.

اگر دولت می خواهد جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد باید مشکل تورم را حل کند، اما متاسفانه به سراغ سرکوب قیمتی محصولات تولید کشاورزان می رود؛ چون صدای بلندی برای اعتراض ندارند و نمی توانند جایی در لابی ها داشته باشند. 

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 16713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      5 0
      گوشت قرمز خیلی گرون شده و دامداران صنعتی و دلا لان سود هنگفت میبرن لطفا شما جوسازی نکنید کار وزارت حداقل این یکبار درست بوده پول زیادی در جیب هیچ کشاورز یا عشایر و دامدار جز محلی نمیره سود زحمات این قشر و دلالان و قصابان میبرن
    • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      بنظرم شما بجای دلسوزی برای کشاورزان بیشتر برای دلالان دلسوزی می کنید! مردم بدبخت مگر چقدر درآمد دارند که هر روز باید اجناس را گرانتر از روز قبل بخرند؟شما اول یک سوزن به خودتون بزنید بعد یک جوالدوز به دیگران!!
    • محمد IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      دامداران کشور با خاک یکسان شدن ،،به واسطه دلار ۴۲۰۰ تومانی و سرکوب شدید قیمت دیگر توانی برای ادامه فعالیت نداریم ،،واقعا از دامداری نا امید شدیم ،یه عده خدانشناس با رانت از دلار ۴۲۰۰ ثروت های نجومی و نامشروع به جیب میزنند ،و اون وقت به نام ذامدار ثبت میشود ،با فساد نمیشه یک کشور را به پیشرفت رساند ،از همه جا فساد میباره ،دلار ۴۲۰۰ هم به مزاج نمایندگان هم خوش امده که مخالف حذف ان هستند !!!!!!!؛!!؛!؛؛؛!!!!!!!!!!!!!!!!
    • علی IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      وقتی ناآگاهانه انتخاب میکنیم بایدمنتظرعواقبش باشیم‌هیچی و هیچکس.سرجای خودش نیست