دیوان عدالت اداری به نفع واکسن نزده ها رای داد

دیوان عدالت اداری بند 3 مصوبه وزارت نفت جلوگیری از ورود کارمندان واکسن نزده که در راستای اجرای بخشنامه سازمان استخدامی بود را ابطال کرد.

به گزارش تحریریه، در پی شکایت یکی از هموطنان به دیوان عدالت اداری نسبت به بند 3 مصوبه وزارت نفت که به موجب آن از ورود کارمندان واکسن نزده جلوگیری می شد، دیوان عدالت اداری این بند را ابطال کرد.

رای دیوان به شرح زیر است: 

"هرچند بند 3 بخشنامه شماره ت ه م؍292228-29؍7؍1400 مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت در اجرای بخشنامه شماره 39158-27؍7؍1400 سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب رسیده و بخشنامه اخیرالذکر نیز در اجرای مصوبه بالادستی مورخ 24؍7؍1400 هشتاد و نهمین جلسه ستاد ملّی مدیریت بیماری کرونا وضع شده است، لکن مصوبه ستاد ملّی مدیریت بیماری کرونا صرفاً اقدام به تخلف­انگاری کرده و متضمن حکمی که دلالت بر اختیار دستگاه اجرایی نسبت به جلوگیری از ورود کارمندان دولتی به ادارات باشد، نیست. بنابراین تصویب بند 3 بخشنامه شماره ت ه م؍292228-29؍7؍1400 مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت خارج از صلاحیت مقام واضع مقرره و مغایر با مصوبه مذکور ستاد ملّی مدیریت بیماری کرونا است و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می‌شود."

با توجه به متن رای دیوان می توان گفت به احتمال زیاد این رأی در همه ادارات قابل استفاده و شامل همه کارمندان می شود.

پایان/

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 16749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر ابوالحسنی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      4 2
      سلام واقعا دیوان عدالت اداری واسه تعدیل مدرک تحصیلی که حکم کرد آیا پیگیر شد حکم اجرا شده آخه باید واسه مشکلات به کجا پنا برد اینهمه هزبنه دیوان عدالت اداری میشه ولی حکم اش اجرایی نمیشه بهتر نیست دیوان عدالت اداری را بخاطر صرفه جویی منحل کرد بخدا از اول انقلاب همه اتفاقات را شاهد بودیم آگه قرار است مردم به امید دیوان حقی طلب کنند آخرش آجر نشود یعنی چی.
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      5 2
      با عرض سلام و تشکر از رای دیوان عدالت اداری بابت ابطال واکسن اجباری به عنوان شرط ورود کارکنان واکسنی که ایمنی بخشی برای جلوگیری از کرونا گرفتن ایجاد نمی کند بنا به استدلال خود پزشکان و وزارت بهداشت و فقط تنها خاصیت روانی آن است که دوز کرونا هراسی و مرگ از ترس کرونا را پایین آورده است و از طرفی کاهش آمار مرگ کرونایی با واکسن به دلیل مخفی کاری و فرافکنی مرگ های مغزی و قلبی واکسن زده ها اثبات نشده که باید با جدیت پیگیری و آشکار گردد
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      6 2
      آفرین به دیوان
    • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      5 2
      باتشکرازدیوان عدالت بابت رسیدگی به اجبارغیرقانونی واکسن کرونا
    • حسین IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 1
      بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی، هرگونه محدودیت در شرایط اضطراری (همچون کرونا) نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است. و پس از سی روز، مجددا نیازمند تصویب آن، توسط مجلس است. لذا اجرای محدودیت هوشمند کرونایی، بدون تصویب مجلس، خلاف صریح قانون اساسی است.