حادثه برای بیش از ۱۰۰۰ پورشه

در زمانی که بازار خودروی جهان به شدت تحت فشار قرار دارد، یک کشتی حامل هزاران خودرو لوکس از جمله تعداد زیادی پورشه در حال سوختن در سواحل پرتغال رها شده است.

به گزارش تحریریه، آتش سوزی در قسمت بار یک کشتی که از Emden آلمان حرکت کرد، رخ داد. این کشتی هزاران خودرو را که بیشتر آن ها از تولیدات فولکس واگن بودند، حمل می کرد.

اکنون کشتی خودروبر با نام Felicity Ace به طول ۶۵۰ فوت در سواحل آزورز پرتغال متوقف شده است. این کشتی باری حامل هزاران وسیله نقلیه از جمله ۱۱۰۰ پورشه است که پس از نجات ۲۲ خدمه آن رها شده است.

به گفته مقامات، عملیات تخلیه خدمه بسیار ماهرانه و سخت بود و به وسیله یک هلیکوپتر صورت گرفت اما کار زیادی نمی توان برای محموله آن انجام داد.

هنوز مشخص نیست که چه میزان از موجودی کشتی باری  ۶۰ هزار تنی در آتش سوزی از بین رفته است.

گفته می شود حدود ۴ هزار خودرو در این کشتی وجود دارد که بخش بزرگی از آن از تولیدات فولکس واگن و برخی نیز محصولات بنتلی هستند.

نکته حاشیه ای این حادثه آن است در حالی که بازارهای جهانی با کمبود عرضه خودرو روبرو هستند و موضوع دسترسی به تراشه ها گریبانگیر خودروسازان شده، چنین اتفاقی باعث تنش بیشتر در بازار می شود. برخی خریداران بیشتر از ۶ ماه منتظر دریافت این خودروها بودند.

یک خریدار علاقه مند به خودرو و سردبیر The Smoking Tire، از ماه آگوست ۲۰۲۱ منتظر دریافت Boxster Spyder متالیک ۲۰۲۲ خود با قیمتی حدود ۱۲۳۰۰۰ دلار بود. وی اما روز چهارشنبه خبر ناامید کننده ای را دریافت کرد. وی پیام داد که «من الان از فروشنده ام تماسی را دریافت کردم. خودروی من اکنون در وسط اقیانوس سرگردان است و احتمالاً آتش گرفته است.»

وی تصریح کرد که یکی از نمایندگان پورشه هم تایید کرده است که خودروی وی در این کشتی بوده و از از وقوع این حادثه تاراحت است.

سخنگوی پورشه در بیانیه‌ای در شامگاه پنج‌شنبه گفت که ۱۱۰۰ خودروی این شرکت سوار کشتی بوده‌اند اما از سرنوشت خودروها اطلاعی در دست نیست. او مشتریانی را که نگران ماشینشان بودند تشویق کرد تا با فروشنده خود تماس بگیرند.

پایان/

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 16816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =