خط و نشان رئیس سازمان سینمایی برای غرب زده های سینما

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه برخی از فیلم‌سازان از منافع ملی استفاده کرده اما برخلاف جریان ملی کشورمان فیلم می‌سازند گفت: آنان باید بدانند که در گفتمان جدیدی که در سینما حاکم می‌شود باید تکلیف خود را با سینما مشخص کنند.

به گزارش تحریریه، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت سینما گفت: قطعاً سینما، کلید پیشرفت است، اما نه با سبک و سیاق غربی. شاید بتوان گفت که سبک و سیاق شرقی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت در سینمای ما باشد. منظورم این است که سینما با درنظر گرفتن معیارهای دینی و انقلابی می‌تواند ما را به پیشرفت برساند و تا روزی که سبک زندگی غربی در سینمای ما حاکم باشد وضعیت‌مان همین است.

محمد خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فیلم‌سازانی که علیه منافع ملی تولید اثر می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی از فیلم‌سازان از منافع ملی استفاده کرده اما برخلاف جریان ملی کشورمان فیلم می‌سازند. در خارج از کشور بیانیه‌های سیاسی می‌دهند اما در داخل کشور به راحتی زندگی می‌کنند. درست است که در برخی موارد در برابر این بدنه سکوت می‌کنیم اما این بدین معنا نیست که حرف‌های آنان مورد تأیید ما باشد. آنان باید بدانند که در گفتمان جدیدی که در سینما حاکم می‌شود باید تکلیف خود را با سینما مشخص کنند.

وی تاکید کرد: در نقطه مقابل، فیلم‌سازان خوبی از طیف‌های مختلف داریم که دلشان برای این مملکت و مردمش می‌تپد. باید از همین ظرفیت‌ها استفاده و آنان را تقویت کنیم. همین هنرمندان بودند که از ابتدای انقلاب کارهایی را برای این کشور و انقلاب اسلامی ساختند. بنابراین باید قدر هنرمندان و نیروی انسانی خود را بدانیم. 

پایان/

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 16850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =