به روزرسانی| پیش بینی قیمت طلا و جشن روسیه و چین!

پیش بینی قیمت طلا پس از حمله نیروهای روسی به مناطق شرقی اوکراین باید به روزرسانی شود.

به گزارش تحریریه، درحالیکه افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو به عنوان سیگنالی کاهنده و یا حداقل به عنوان یک ترمزگیر بر سر راه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مطرح شده بود، جنگ روسیه و اوکراین معادلات را به هم زد و باعث افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

قیمت طلا از 1957 دلار به ازائ هر اونس رد شده و مانند تمام دوران هایی که ناامنی ایجاد می شود، فلزات گرانبها راه صعود در پیش می گیرند راه در پیش گرفته است، اما این صعود برای روسیه و چین یک برد محسوب می شود! چرا؟

روسیه و چین از سال 2008 به افزایش آرام و معمولا پنهان و گاه آشکار ذخایر طلای خود روی آورده اند و سیاست دلارزدایی را در پیش گرفته اند که در 4 سال اخیر سیاست علنی آنها بوده است. به طوری که دلار از میان ذخایر ارزی روسیه غیب شده و جای آن را فلز زرد گرفته است. 

واکنش آمریکایی ها به سیاست گنج کردن روسیه و چین از سال 2012 به صورت مداخله گلدمن ساکس در سرکوب قیمتی طلا بوده است که در اولین گام ترمز جهش قیمت طلا را کشید و بانک مرکزی چین را ناکام گذاشت.

خلق پول شدید بانک های مرکزی در دوران کرونا به دشمن سیاست سرکوب قیمتی طلای آمریکا تبدیل شده است و حالا با جنگ اوکراین شاهد شوک جدی به بازار فلزات گرانبها هستیم که شادی و شعف روسیه و چین را به دنبال خواهد داشت. 

هر دلار افزایش در قیمت جهانی طلا برای پکن و مسکو مانند هدیه ای آسمانی است که هزینه های جنگ را از روی دوش آنها بر می دارد و این چیزی است که آمریکا و انگلیس از آن نگران هستند. 

هدف آمریکا و انگیس، کشانیدن روسیه به اوکراین غربی و فتح کیف است تا یک اجماع سازی گسترده در بین متحدین غربی علیه این کشور ایجاد کرده و رقابت تسلیحاتی سنگینی را کلید بزنند که طبق برآوردهای آنها در دهه های آینده به متوقف کردن رشد اقتصادی روسیه و متحدی قدرتمند آن چین خواهد انجامید. 

اعلام خبر آتش بس باعث عقب نشینی طلا در روزهای آتی خواهد شد، اما باتوجه به اینکه دولت سیزدهم قصد دارد قیمت دلار را بالای 25 هزار تومان نگاه دارد، ایرانی ها از این مساله سودی نخواهند برد. 

ادامه دارد...

پایان/

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 16961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =