رفع ابهامات و ایرادات رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات اصلاحات اعمال شده بر روی رتبه‌بندی معلمان پرداخت.

به گزارش تحریریه، حسین حق وردی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی بر روی رتبه بندی معلمان اعمال کرده است گفت: «مجلس از مصوبات خود در رتبه بندی فرهنگیان کوتاه نیامده و موضع مجلس همان موضع اولیه است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «ایراداتی را شورای نگهبان به رتبه بندی فرهنگیان گرفته بود و این ایرادات هم به حق بود. در مجلس و کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان شورای نگهبان، این ایرادات را برطرف کردیم؛ یکی از این ایرادات مربوط به ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی بار مالی رتبه بندی فرهنگیان بود.»

حق وردی بیان کرد: «دولت باید برای حل این مشکل به مجلس کمک کند تا رتبه بندی اجرایی شود. در واقع دولت باید بار مالی رتبه بندی را قبول کند.»

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس اظهار کرد: «دولت بسیاری از بار مالی طرح‌های مختلف را می‌پذیرد تا آن طرح‌ها اجرا شود. اگر دولت بار مالی رتبه بندی را بپذیرد این مشکل حل می‌شود البته این مشکل با نامه زدن دولت به شورای نگهبان قابل حل خواهد بود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «مجلس سعی کرد علاوه بر ابهامات، ایرادات شورای نگهبان درباره رتبه بندی را رفع کند تا شورای نگهبان آن را بپذیرد. هنوز شورای نگهبان اظهار نظری درباره اصلاحات جدید به رتبه بندی فرهنگیان نکرده است.»

گفتنی است بعد از ارائه رتبه بندی معلمان به شورای نگهبان این شورا با بیان ایرادات و ابهاماتی به مصوبه مجلس آن را برگشت زد. نمایندگان مجلس در جلسه یک اسفند ماه برای رفع ایرادها و ابهام‌های شورای نگهبان، لایحه رتبه بندی معلمان را اصلاح کرد.

فوق‌العاده معلمان برای رتبه آموزشیار معلم حداقل ۴۵ درصد مربی معلم حداقل ۵۵ درصد، استادیار معلم حداقل ۶۵ درصد (۶۵%)، دانشیار معلم حداقل ۷۵ درصد و استاد معلم حداقل ۹۰ درصد مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل می‌شود.

در بخش دیگری از اصلاحیه مجلس در لایحه نظام رتبه بندی معلمان تصریح شده که فوق العاده رتبه بندی از ۳۱ شهریور امسال اعمال می‌شود اما معلمان بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول این قانون نمی‌شوند.

منبع: پانا

پایان/

۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 17138

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم فرسوده IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      به هیچ جا نمیرسه چون مسئولان کشور ما باعرضه هستند و مسئولان کشور همسایه (امارات) بی عرضه هستند
    • علی امینی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      خدا ازتون نگذره که چطور وجدانتون اجازه میده معلمی که از گشنگی ماسک میزنه میره زباله گردی روایقد به بازی بگیرید.
      • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
        0 0
        زشته این حرفا چیه من سرپرست خانوارم مستاجرم ماشین ندارم پسرم هم شغل نداره اما اجازه نداری تو فضای عمومی این حرف و بزنی یه ذره حرمت نگه دارید آخه🤔🤔
      • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
        0 0
        معلم هر چند با فقر دست و پنجه نرم کنه زباله گردی نمیکنه حرمت نگه دارید
    • جواد پوتین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      کشوری ک هدفش فقط ساخت موشک باشد همین میشود
    • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      رتبه بندی برنامه ای برای مسخره کردن فرهنگیان است بانیان این طرح آبروی فرهنگیان را بردند و هر روز در قالب فرهنگی به فرهنگیان توهین می کنند دیگه معلوم شده رتبه بندی یعنی فحش فرهنگی ، چنین چیزی وجود ندارد اینقدر فرهنگیان را احمق فرض نکنید
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      این یک مضحکه است نه تصویب قانون وقتی ازاول دولت بارمالی را شفاف نپذیرفته این مسخره بازیها چه بوده مجلسی که هرثانیه چقدرهزینه برای مملکت دارد برچه اساسی روی رتبه بندی کارکرده است
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      ای کاش نمی ماندیم و این دولت و مجلس را نمی دیدیم . این دولت و مجاس ضد مردمند