استاندارد پیچیده ایمنی مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده است برای معرفی یک خودروی جدید به بازار؛ علاوه بر موسسات بین المللی، بخش ایمنی این خودروساز نیز به صورت مستقل تا ۱۵۰۰۰ شبیه‌سازی تصادف واقعی و حدود ۱۵۰ آزمایش تصادف وسیله نقلیه را انجام می‌دهد تا یک وسیله نقلیه کاملاً ایمنی را به مشتری عرضه کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای بررسی و تست ایمنی خودروی «Consumer Reports» نوشت ایالات متحده استانداردهای فدرال بسیار سختگیرانه ای برای خودروهای قابل فروش در این کشور دارد، اما برخی خودروها هر ساله در این کشور تست ایمنی نمی دهند. 

دو موسسه اصلی NHTSA یا IIHS در آمریکا مسئول تعیین ستاره ایمنی و کنترل کیفیت را دارند و خودروسازهایی که به دنبال عرضه تولیدات خود به بازار هستند، باید حداقل استانداردهای ایمنی فدرال را رعایت کنند. به منظور فروش یک وسیله نقلیه جدید در ایالات متحده، سازندگان باید اطلاعات مربوط به تست های تصادف شرکت خود را به NHTSA ارائه دهند تا از مطابقت آن با استانداردهای فدرال اطمینان حاصل کنند.

برخی از خودروسازان مانند مرسدس نیز به CR گفته اند که قبل از معرفی یک وسیله نقلیه جدید، تست های تصادف اضافی را انجام می دهند.

«اشلی گیلم» سخنگوی مرسدس بنز می گوید: ما اغلب تا ۱۵۰۰۰ شبیه‌سازی تصادف واقعی و حدود ۱۵۰ آزمایش تصادف وسیله نقلیه را انجام می‌دهیم تا یک وسیله نقلیه کاملاً جدید را برای عملیات مشتری آماده کنیم.

2019 BMW 3 Series crash test video - Gets 5 star safety rating

سخنگوی جگوار لندرور به سوالات CR در این زمینه پاسخ نداده است.

سخنگوی پورشه به موسسه CR عنوان داشت که NHTSA و IIHS تعیین می‌کنند که کدام خودروها را آزمایش کنند. ضمن آنکه این خودروساز به‌شدت برای خودروهای خود در بخش طراحی و آزمایش سخت گیری می کند تا استانداردهای فدرال را داشته باشند.

NHTSA برخی اوقات به‌طور تصادفی خودروهایی که بخشی از برنامه رتبه‌بندی پنج ستاره معمولی آن نیستند آزمایش می‌کند- از جمله برخی از مدل‌های آلفارومئو، جگوار و لندرور- تا مطمئن شود سازندگان از استانداردهای فدرال پیروی می‌کنند.

همچنین سازندگان خودرو هم می‌توانند درخواست تست تصادف کنند و دلیل تست موسسه IIHS روی سدان مازراتی گیبلی همین امر بود.

این آژانس گاهی اوقات وسایل نقلیه ویژه ای مانند خودروهای کانورتیبل و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را هم تست می کند تا عملکرد آنها را در تصادف ارزیابی کند. 

 همچنین IIHS داده‌های آزمایش‌های تصادف انجام‌شده توسط سازندگان را هم در مواردی خاص می‌پذیرد - مانند زمانی که نسخه قبلی یک مدل امتیاز خوب را کسب کرده است - اما این موسسه مجموعه‌ای از گزارش‌های دیگر را هم بررسی می‌کند.

قابلیت های خودرو در هر تصادف یکی از ملاحظات مهمی هستند که خریداران باید هنگام خرید یک وسیله نقلیه جدید به آن توجه کنند، البته ویژگی‌های ایمنی پیشرفته متعددی وجود دارند که می توانند به جلوگیری از تصادف کمک کنند.

پایان/

۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 17196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =