انقلاب مرسدس بنز در ساخت منعطف‌ترین کارخانه تولید خودرو

مرسدس بنز اعلام کرد پس از افتتاح کارخانه ۵۶ توانسته است تقریبا همه انواع تولیدات خود از جمله بنز کلاس S جدید را در سایت تازه ارائه کند.

به گزارش تحریریه، شرکت مرسدس بنز اعلام کرد با افتتاح سایت جدید خود در سپتامبر ۲۰۲۰ در منطقه سیندلفینگن به عنوان وطن مرسدس بنز، انعطاف پذیری، دیجیتالی، کارآمدی و پایداری را در سطح نوین به اجرا درآورد. کارخانه ۵۶ به مظهر آینده تولید در مرسدس بنز تبدیل شده و استانداردهای جدیدی را برای سرتاسر صنعت خودرو تعیین خواهد کرد.  

با سرمایه گذاری حدود ۷۳۰ میلیون یورو، کارخانه تازه مرسدس بنز در Sindelfingen به عنوان یک مکان تجاری مهم افتتاح شد. در مجموع، مرسدس بنز حدود ۲.۱ میلیارد یورو در این سایت سرمایه گذاری کرده است.

همزمان شرکت در حال افزایش کارایی در کارخانه ۵۶ به میزان ۲۵ درصد نسبت به مونتاژ قبلی کلاس S است. تولید در کارخانه ۵۶ با حداکثر انعطاف صورت می گیرد و این امر به تعداد مدل های تولید شده، حجم تولید و همچنین برای جریان مواد تسری می یابد.

Flexible, digital, efficient and sustainable: Factory 56 at the Sindelfingen plant embodies the future of production at Mercedes-Benz and sets new standards for the automotive industry.
First, the new generation of the Mercedes-Benz S-Class sedan and long version rolls off the production line in the Factory 56. Later, the S-Class Maybach and the EQS, the first all-electric member of the new S-Class family, will also be produced on the same line.  In the TecLines, the classic production line is replaced by driverless transport systems.

مدل‌های جدید - از ماشین‌های کوچک تا SUV، از معمولی یا هیبریدی پلاگین و تا الکتریکی، همگی می‌توانند تنها در چند روز در خط تولید ادغام شوند. همچنین تولید این کارخانه را می توان به سرعت و با انعطاف پذیری برای پاسخگویی به تقاضای بازار تنظیم کرد.

علاوه بر این کارخانه ۵۶ یک سایت کربن صفر است که کاملاً بدون تولید CO۲ و با کاهش قابل توجه نیاز به انرژی فعالیت می کند؛ مفهوم انرژی نوآورانه آن با سیستم فتوولتائیک و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر باتری‌های وسایل نقلیه قابل استفاده مجدد هستند. فناوری‌ها و فرآیندهای نوآورانه بهترین پشتیبانی ممکن را برای کارمندان در کار روزانه‌شان فراهم می‌کنند. کانسپت Factory ۵۶ به تدریج به تمام کارخانه های خودروسازی مرسدس بنز در سراسر جهان به عنوان یک طرح اولیه منتقل می شود.

در کارخانه ۵۶ مرسدس بنز انعطاف پذیری، کارایی، دیجیتالی شدن و پایداری را ترکیب می کند. این به نفع همه است از کارمندان تا مشتریان و شرکت.

D603341 Official opening of Factory 56 and start of production of the new Mercedes-Benz S-Class : With its Factory 56, Mercedes-Benz is presenting the future of production

کارخانه ۵۶ نه تنها نقطه عطفی در تاریخ شرکت دایملر است، بلکه تعهدی مهم به منطقه بادن-وورتمبرگ به عنوان مکانی برای صنعت حمل و نقل است. این کارخانه دارای استانداردهای پیشرفته، هم در خط تولید و هم در محصولات است. دیجیتالی کردن و کربن زدایی از اولویت های اصلی هستند. احتمالاً هیچ محصول دیگری به اندازه EQS تمام الکتریکی که در اینجا تولید می شود، این ویژگی ها را نشان نمی دهد.

D603354 Official opening of Factory 56 and start of production of the new Mercedes-Benz S-Class : With its Factory 56, Mercedes-Benz is presenting the future of production

مرسدس بنز در کل از سال ۲۰۱۴ تقریباً ۲.۱ میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است تا رویکرد آینده نگرانه را برای کارخانه خودروسازی خود ایجاد کند. از این مبلغ حدود ۷۳۰ میلیون یورو متعلق به کارخانه ۵۶ است که بخشی از کارخانه مرسدس بنز سیندلفینگن است.

این سرمایه‌گذاری‌ها تعهدی آشکار به آلمان به‌عنوان یک مکان تجاری ارزیابی می شود و اشتغال در منطقه را برای بلندمدت تضمین می‌کند. همچنین Factory ۵۶ در مقایسه با مونتاژ قبلی S-Class به افزایش بازدهی در حدود ۲۵ درصد دست می یابد. این امر با بهینه سازی کل فرآیند ارزش آفرینی امکان پذیر شده است.

اوج انعطاف مرسدس بنز

مهمترین ویژگی Factory ۵۶ حداکثر انعطاف پذیری است. تنها در یک سطح، Factory ۵۶ می‌تواند تمام مراحل مونتاژ را برای انواع وسایل نقلیه با طرح‌ها و سیستم‌های محرک مختلف - از معمولی تا الکتریکی را در این سایت انجام دهد.

در ابتدا، نسل جدید مرسدس بنز کلاس S سدان و نسخه شاسی بلند در کارخانه ۵۶ تولید خواهد شد. بعدها مرسدس میباخ S کلاس و EQS، اولین عضو تمام الکتریکی خانواده جدید کلاس S نیز در همین خط تولید خواهد بود. سالن مونتاژ ۱۰۰ درصد انعطاف پذیر است، به طوری که تمام سری مدل های مرسدس بنز می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بسته به تقاضای بازار، در تولید مداوم ادغام شوند.

سیستم مونتاژ آینده نگر کارخانه تمام فناوری های پیچیده را در یک نقطه گرد هم آورده است. این بدان معناست که برای مثال، کار تبدیل برای ادغام مدل‌های جدید، در سایر قسمت‌های سالن مونتاژ آسان‌تر است. در TecLines، خط تولید سنتی با سیستم های حمل و نقل بدون راننده مدرن جدید جایگزین شده اند. برای ادغام یک محصول جدید و ترکیب هرگونه تجهیزات فنی جدید مرتبط، فقط باید مسیر خودروی هدایت شونده خودکار (AGV) را تغییر داد. در مجموع بیش از ۴۰۰ هدایت شونده  AGV در کارخانه ۵۶ در حال بهره برداری است.

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 18221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =