جزئیات اختصاص سهام به نام نوزادان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص سهام یک و نیم میلیونی به متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد گفت: این سهام به نام فرزندان ثبت و با رعایت شرایط سنی مد نظر قانون می‌توانند آن را فروخته و یا اقدام نقل و انتقال آن کنند.

به گزارش تحریریه، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد اختصاص سهام به متولدین ۱۴۰۰ به بعد گفت: در پیشنهاد الحاقی به تبصره (۲) ماده واحده لایحه آمده، دولت مکلف است به ازای فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای استان‌هایی که میزان باروری آنها تا 2.5 درصد باشد مبلغ ۱۵ میلیون ریال تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل ردیف 130425 جدول شماره 5 این قانون صرفا جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه افزود: ساز و کار اجرایی از جمله خانواده‌ مشمول، نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد و همچنین در نشست‌هایی که در کمیسیون جوانی جمعیت با بانک‌های عامل، وزارت اقتصاد و دارایی داشتیم، در خصوص مسئله بورس، آیین نامه اجرایی و دستورات آن طرح‌ و پیش نویسی را تهیه کردیم.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به اینکه سهام به نام فرزندان خواهد بود، گفت: این سهام به نام فرزندان ثبت و با رعایت شرایط سنی مد نظر قانون می‌توانند آن را فروخته و یا اقدام به نقل و انتقال آن کنند.

جزییات اختصاص سهام به نام نوزادان در قانون جوانی جمعیت

وی ادامه داد: اختصاص سهام به نام نوزادان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطرح شده است؛ جزییات این موضوع در ماده 11 قانون جوانی جمعیت صراحتا اعلام شده است که دولت مکلف به پرداخت 1 میلیون تومان کمک بلاعوض درجهت سرمایه گذاری بورس به نام فرزندان متولدین سال 1400 به بعد خواهد بود؛ خوشبختانه این رقم به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تورمی که در کشور حاکم است میزان مبلغ این صندوق‌ها تغییر خواهد یافت، با پیش بینی صورت گرفته در سال 1401 حدود 500 هزار تومان به مبلغ مورد نظر اضافه خواهد شد.

محمدبیگی در پایان خاطر نشان کرد: در تبصره 2 ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام شده نقل و انتقال این سهام‌ از صندوق‌ها پس از ازدواج و یا پایان سن 24 سالگی خواهد بود؛ در نظر داشته باشیم این نقل و انتقال از صندوق‌ها همچون مبادلات بورسی است. خارج کردن منابع از این صندوق‌ها فقط با شروط ذکر شده امکانپذیر خواهد بود.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 17226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =