روابط عمومی وزارت بهداشت ادعای وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون را رد کرد + سند

در حالیکه عین اللهی مدعی شده است که ۹۲ درصد ایرانیان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند آمار منتشر شده از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت این حرف را رد می کند.

به گزارش تحریریه، دو روز قبل یعنی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدعی شد "در سایه مشارکت مردمی و تلاش‌ها بیش از ۹۲ درصد ایرانیان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ در حالی که این میزان در آمریکا ۶۰ درصد است."

این آمار درحالی از سوی وزیر بهداشت اعلام شده است که امروز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار افرادی را که یک دز واکسن تزریق کرده اند را حدود ۶۳ میلیون نفر اعلام کرده است.

با توجه به جمعیت ایران که حدود ۸۳ میلیون نفر است می توان به سادگی پی برد که آمار افراد واکسینه نشده رقمی در حدود ۲۰ میلیون نفر می باشد. این درحالی است که بر اساس ادعای عین اللهی حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ نفر از ایرانیان واکسن نزده اند.

البته تناقض گویی وزیر به همینجا ختم نشده است چراکه زمانیکه به آمار واکسیناسیون آمریکا مراجعه می کنیم متوجه می شویم که بر خلاف ادعای وزیر ۷۷ درصد آمریکایی ها دز اول واکسن را تزریق کرده اند نه ۶۰ درصد.

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 17244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدا... IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      امیرعوالم امام علی علیه السلام : به خدا سوگند اگر همه آنچه در زیر هفت آسمان و زمین است را به من بدهند تا پوست دانه جوی را به ظلم از مورچه ای بگیرم این کار را نکنم بدانید که این دنیای فانی در نزد من پست تر است از برگی است که در دهان ملخ است. الحیاه جلد 2 صفحه 186پاداش جنایتی که مسئولین وزارت بهداشت درقبال جنایت وخیانت به مردم گرفتند چی بود که ارزش این کاروداشت بگن تاماهم کسب فیض کنیم، یاعلی