غرامت به قربانیان واکسن

پرداخت ۴۵ میلیون دلار غرامت به قربانیان واکسن کووید ۱۹ تصویب شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای تحلیلی خبری «WorldNetDaily» نوشت، تایلند ۴۵ میلیون دلار به قربانیان واکسن کووید پرداخت می کند زیرا نزدیک به ۱۶ هزار نفر مدعی شدند که به علت واکسیناسیون اجباری متحمل عوارض و بیماری های جدی شدند.

روزنامه  Phenom Penh Post نیز گزارش داد که تاکنون ۱۲۷۱۴ نفر این غرامت را دریافت کرده اند.

اداره امنیت ملی تایلند هفته گذشته اعلام کرد که از ۱۹ مه ۲۰۲۱ تا ۸ مارس ۲۰۲۲، در مجموع ۱۵۹۳۳ نفر در مورد واکنش های منفی بدون و عوارض واکسن های کووید-۱۹ شکایت کرده اند. از این تعداد ۲۳۲۸ شکایت پس از اینکه آژانس اعلام کرد عوارض جانبی مربوط به واکسیناسیون نیست، رد شدند. از تعداد پرونده های رد شده، ۸۷۵ شاکی در حال تجدید نظر و ۸۹۱ پرونده در حال رسیدگی است.

چند روز قبل  WND داده‌های جمع‌آوری‌ شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را منتشر کرد که نشان می‌داد در ویتنام رویدادی همچون جنگ ویتنام با بیش از ۶۱۰۰۰ مرگ و میر اضافی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

دکتر «آنتونی فائوچی» مشاور درمانی کاخ سفید، در مصاحبه‌ای عنوان داشت به احتمال زیاد افرادی که واکسینه شده‌اند به تزریق‌های تقویت‌کننده بیشتری نیاز دارند، اما او مطمئن نیست که چه تعداد.

«آلبرت بورلا» مدیرعامل فایزر نیز اعتقاد دارد تزریق چهارم  واکسن ضروری خواهد بود و شرکت او به دنبال دریافت این مجوز استفاده اضطراری از FDA است.

در همین حال  FDA ده ها هزار صفحه (۵۵ هزار صفحه) از داده های کارآزمایی بالینی فایزر از چند دهه قبل را پس از تلاش های بسیار برای پنهان نگه داشتن آنها، منتشر کرده است که اطلاعات نامطلوبی را به همراه داشته است. ۹ صفحه از این اسناد به عوارض گوناگون و مرگ و میر ناشی از واکسن وجود دارد که ۱۲۹۱ عارضه جانبی مختلف را فهرست کرده است.

در همین حال، آژانس سلامت اتحادیه اروپا هشدار داده است که استفاده دوز تقویتی در هر چهار ماه می تواند به توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری آسیب برساند.

علاوه بر این، یک مطالعه مهم در اسرائیل نشان داد که چهارمین تزریق فایزر فقط تا حدودی در محافظت در برابر نوع omicron موثر بوده است.

یک گزارش دولت آلمان هم تصریح کرد که بیش از ۹۵ درصد موارد گزارش شده از ابتلا به نوع اومیکرون ویروس کرونا در این کشور در افراد واکسینه دیده شد.

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱
کد خبر: 17547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =