کسانی که عوارض واکسن دارند می توانند شکایت کنند

با گشوده شدن یک پرونده چندصد صفحه ای از تقلب این شرکت سرشناس، اکنون راه برای شکایت شاکیان واکسن و افشاگر باز شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Children's Health Defense» نوشت، پس از آن که یک قاضی دادگاه منطقه ای پرونده شکایت ۴۰۰ صفحه ای از فایزر را به نمایش گذاشت موضوع شکایت از این شرکت به دلیل کلاهبرداری در طول آزمایشات واکسن کووید۱۹ جان دوباره ای پیدا کرد.

«بروک جکسون» در ژانویه ۲۰۲۱ از فایزر و دو شرکت داروساز Ventavia و ICON PLC شکایت کرد.

جکسون برای مدتی در سال ۲۰۲۰ برای ونتاویا کار کرد و پس از شکایت او به سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به دلیل مشاهده و گزارش اقدامات نادرست شرکت در خلال آزمایشات واکسن کرونا، اخراج شد.

جکسون شکایت را در دادگاه منطقه ای بخش بومونت ایالات متحده، در ناحیه شرقی تگزاس ثبت کرد. این شکایت شامل چند اتهام کلاهبرداری و انتقام جویی از سوی شرکت های Ventavia و Pfizer است.

این شکایت تا چندی قبل یعنی زمانی که «مایکل ترونکل» قاضی دادگاه منطقه ای، دستور بازگشایی پرونده را صادر کرد، مسکوت گذاشته شده بود.

طبق شکایت جکسون شرکت های فایزر، ونتاویا و آیکن «به صورت عمدی اطلاعات مهمی را از دولت ایالات متحده پنهان کردند که ایمنی و کارایی واکسن آنها را زیر سؤال می برد».

در دادخواست آمده است:

متهمان نقض پروتکل کارآزمایی بالینی و مقررات فدرال خود، از جمله جعل اسناد کارآزمایی بالینی را پنهان کردند.

اتهامات اصلی علیه Ventavia و Pfizer شامل موارد زیر است:

ایجاد یا استفاده از سوابق یا اظهارات نادرست؛ تقلب و ارائه ادعاهای نادرست؛ ایجاد یا استفاده از سوابق یا اظهارات نادرست و/یا متقلبانه؛ انتقام جویی.

از سال ۲۰۲۰ تا کنون، متهمان [ونتاویا و فایزر] آگاهانه سوابق یا اظهارات نادرستی را تولید، استفاده کرده اند یا باعث ایجاد یا استفاده از آنها شده اند. این سوابق یا اظهارات نادرست شامل پروتکل کارآزمایی بالینی Pfizer است که به دولت ایالات متحده ارسال شده است.

گویا اقدامات متهمان به معامله ای ارتباط دارد که در آن وزارت دفاع آمریکا برای خرید واکسن‌ هایی که با کارآزمایی بالینی معتبر انجام شده فایزر، اقدام کرده بود.

براین اساس اگر وزارت دفاع ایالات متحده از سوابق کارآزمایی به درستی اطلاع می یافت، به فایزر پول نمی داد.

جکسون علاوه بر تقاضا برای بازگشت به محل کار خود در ونتاویا، درخواست غرامت از جمله حقوق معوقه دارد.

جکسون معاون منطقه ای شرکت در تگزاس بود و بیش از ۱۵ سال تجربه کار با آزمایشات بالینی داشت، در طول تقریباً دو هفته ای که در ونتاویا مشغول به کار بود، پی در پی به مافوق خود از مدیریت ضعیف آزمایشگاهی، نگرانی های ایمنی بیمار و مسائل مربوط به یکپارچگی داده ها تذکر می داد.

در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰، جکسون به FDA ایمیل زد و ده ها نگرانی را در مورد روند و نتیجه کارآزمایی ارائه کرد که برخی از آن ها عبارتند از:

*عدم پیگیری امور بیمارانی که عوارض جانبی را از کارآزمایی تجربه کردند.

*انحرافات گزارش نشده از پروتکل

*اقدام تلافی جویانه و هدف قرار دادن کارکنان ونتاویا که چنین مشکلاتی را گزارش کردند.

*شرکت کنندگان کارآزمایی پس از تزریق در راهرو قرار می گیرند و توسط کارکنان بالینی نظارت نمی شوند.

*واکسن ها در دمای مناسب نگهداری نمی شوند.

*نمونه های آزمایشگاهی با برچسب اشتباه.

جکسون همچون اسنادی را ارائه کرد که نشان‌دهنده اطلاعات جعلی، شکست‌های آزمایشی و آگاهی حداقل یکی از مدیران ونتاویا از جعل داده ها بوده است.

گفتنی است شرکت فایزر در پرونده دیگری که مربوط به سال ۲۰۰۹ است با توافق  ۲.۳ میلیارد دلار جریمه پرداخت کرد. این بزرگترین جریمه بابت تقلب در مراقبت های بهداشتی در تاریخ وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) است که در آن شرکت متهم شد به صورت غیرقانونی برچسب  FDA را برای محصولاتی که توسط این نهاد تایید نشده بود، استفاده می کرد.

به همین دلیل اکنون فایزر یک لابی گر با ارتباط خوب «هازن مارشال» و شرکت حقوقی ویلیامز و جنسن را استخدام کرد تا علیه قانون تحقیق پیشین و پرونده فعلی اقدام کنند.

شایان ذکر است که پیش از این شرکت‌های دارویی AstraZeneca و Merck نیز مجبور به پرداخت میلیون ها دلار جریمه برای تسویه پرونده‌های ادعاهای دروغین شده‌ بودند.

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 19914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =