جولان اومیکرون درآمریکا ادامه دارد

«آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید در مورد احتمال بازگرداندن محدودیت‌های COVID-۱۹ در ایالات متحده هشدار داد زیرا هنوز بیش از نیمی از موارد ابتلا در این کشور از نوع اومیکرون است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «فاکس نیوز نوشت»، دکتر «آنتونی فائوچی» در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی عنوان داشت که ساکنان ایالات متحده باید برای احتمال بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی آماده باشند.

با اینکه مشاور ارشد کاخ سفید افزایش شدید COVID-۱۹ در ایالات متحده را پیش‌بینی نکرده است اما در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا یک نوع جدید عفونی COVID-۱۹ می‌تواند منجر به قرنطینه‌ها و دستورات سختگیرانه ماسک در آینده شود، گفت: من نمی خواهم از کلمه قفل کردن استفاده کنم اما معتقدم که باید به الگوها در مورد عفونت ها توجه داشته باشیم.

ایالات متحده در حال حاضر به سمت عادی شدن حرکت می کند. اما فائوچی می گوید: با این اوصاف، ما باید برای این احتمال آماده باشیم که نوع دیگری از راه خواهد رسید. و سپس، اگر همه چیز تغییر کند و ما با نوع دیگری روبرو می شویم که باعث افزایش موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان شود؛ پس باید به اندازه کافی آماده و انعطاف پذیر باشیم تا حداقل برای کوتاه مدت، به سمت یک نوع سخت‌گیرانه‌تر محدودیت‌ها حرکت کنیم. به عنوان مثال  نیاز به ماسک در داخل خانه.

موارد، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرها در ایالات متحده از زمان افزایش COVID-۱۹ در زمستان به سرعت کاهش یافته است. داده‌های مرکز تحقیقی کروناویروس در دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که در هفته گذشته ایالات متحده روزانه بیشتر از ۴۰ هزار مبتلای جدید و بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مرگ جدید داشته است. این در حالی است که مرگ‌ و میر روزانه در ژانویه از ۴۰۰۰ فراتر رفته بود.

با توجه به آمار اعلامی مراکز کنترل و پیشگیری (CDC)، نوع بسیار قابل انتقال BA.۲ omicron در حال گسترش در سراسر جهان و از جمله ایالات متحده است، و در حال حاضر ۵۴.۹ درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد.

فائوچی هشدار داد به نظر می‌رسد شرایط باعث افزایش مجدد موارد ابتلا در اروپا و سپس ایالات متحده شود. قدرت انتقال بیشتر BA.۲ در کنار کاهش محدودیت ها به ویژه در زمینه بستن فضاها داخلی در محیط های تجمع ممکن است دوباره موجب روند افزایشی شود.

با اینحال وی هفته گذشته گفته بود که انتظار افزایش بزرگ دیگری از COVID-۱۹ را ندارد.

باتوجه به کمبود بودجه دولت برای چهارمین دوز واکسن کووید-۱۹، آینده همه گیری کرونا در آمریکا مبهم دیده می شود. چند روز قبل، سازمان غذا و دارو (FDA) مجوز تزریق دومین تقویت‌کننده واکسن‌های کووید-۱۹ Moderna و Pfizer-BioNTech را برای افراد بالای ۵۰ سال را صادر کرد.

پایان/

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 17877

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =