دومینو خروج خودروسازان از روسیه

با وضع تحریم‌های گسترده از سوی غرب، خروج خودروسازان از روسیه به یکی از خبرهای پرتکرار این روزها تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، آمریکا با محدود کردن صادرات روسیه اعلام کرد دسترسی این کشور به صادرات جهانی کالاهای مختلف از محصولات الکترونیکی و کامپیوتر گرفته تا نیمه‌ رساناها و قطعات هواپیما محدود می‌شود. به‌ این‌ ترتیب شرکت‌ها طرح‌های تولیدی خود را متوقف کرده یا به‌ دنبال خطوط عرضه جایگزینی هستند.

تحلیلگران عقیده دارند محدودیت فعلی در عرضه جهانی خودرو و قیمت بالای آن با توجه به شدت و مدت‌ زمان درگیری در اوکراین، خودروسازان و مصرف‌ کنندگان را تحت فشار قرار می‌دهد. افزایش قیمت نفت و آلومینیوم تمایل و توانایی مصرف‌ کنندگان برای خرید خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

حمله برنامه‌ ریزی‌ شده و گسترده روسیه به‌ اوکراین تاثیرات دومینویی زیادی را بر صنعت‌خودرو و زنجیره‌ تامین این صنعت گذاشته است. این حمله همچنین بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی را به‌ تعلیق یا انتقال فعالیت‌هایشان به‌ کشورهای دیگر واداشته است.

در پی حمله روسیه به اوکراین، چندین خودروساز خبر از توقف تولید خود در این کشور متهاجم داده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که شرکت خودروسازی نیسان موتور، کار خود در کارخانه سنت پترزبورگ را متوقف خواهد کرد.

شرکت خودروسازی نیسان موتور اعلام کرد: در چند روز آینده، فعالیت در کارخانه خود در شهر سن پترزبورگ روسیه را متوقف خواهد کرد.

پیش از این، شرکت خودروسازی ژاپنی چندملیتی بیان کرد که صادرات خودرو به روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین این شرکت انتظار دارد  که چالش‌های بیشتر، منجر به توقف و اختلال در تولید داخلی شود.

در راستای خروج خودروسازان از روسیه گفته شده است شرکت‌های آئودی، جگوار-لندروور، بی ام ‌و، مرسدس بنز، سیتروئن و جنرال موتورز هم صادرات خودرو به روسیه را متوقف کرده‌اند.

خودروسازان از جمله فولکس‌ واگن، بی ام ‌و و پورشه در تولید خود دچار مشکلات زیادی شده‌اند؛ زیرا این شرکت‌ها کابل‌های مورد نیاز در محصولات خود را از شرکت‌هایی واقع در غرب اوکراین تامین می‌کنند که حالا به‌ خاطر وقوع جنگ مجبور به‌ توقف فعالیت‌های خود شده‌اند و در نتیجه مخاطبان خود را تا حدی از دست خواهند داد.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 17292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =