پیام نفتی انصارالله به جو بایدن

حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان در دوره ای که واشنگتن به شدت نیازمند افزایش عرضه نفت به بازار است پیامی مهم را به محور آمریکایی ارسال کرد.

به گزارش تحریریه، به نظر می رسد سرگرمی جهان با بحران اوکراین باعث فرموشی بحران یمن و حملات ریاض شده بود اما مقاومت نشان داد که آماده هر اقدامی در برابر محور آمریکایی است. حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان این پیام قوی را از سوی یمنی ها و همپیمانان آنها به محور آمریکایی ارسال می کند که یمن و همپیمانان آن برای وارد شدن به جنگ اوکراین و تاثیر گذاری در روند تحولات آن طبق منافع خود و در راس آن برداشتن تحریم ها و شکست دادن محور آمریکایی آماده هستند. 

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارش خود نوشت، حمله پهپادی گروه مردمی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان در ریاض و جیزان و ابها در شرایطی صورت گرفته است که سراسر جهان  سرگرم بحران اوکراین شده و نگران است که این بحران به یک جنگ هسته ای جهانی تبدیل شود.

حمله انصارالله از نظر زمانی پیامی قوی را از سوی یمنی ها و همپیمانان آنها به آمریکا و همپیمانان اروپایی و عربی آن ارسال می کند که محتوایش این است ما برای وارد شدن به صورت کار آمد به عرصه نبرد همزمان با جنگ اوکراین و تاثیر گذاری در روند تحولات آن طبق منافع خود و در راس آن برداشتن تحریم ها و شکست دادن محور آمریکایی آماده هستیم.

 حوثی ها از نظر زمانی، موقعیت مناسبی را برای حمله خود برگزیدند. حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو که ستون فقرات صنایع نفتی عربستان را تشکیل می دهد در زمانی صورت گرفته است که قیمت نفت به طور بی سابقه ای افزایش یافته و به بشکه ای حدود ۱۴۰ دلار رسیده است. گمانی زنی ها حاکی از آن است که به زودی از سقف ۲۰۰ دلار هم فراتر خواهد رفت.

به طور حتم حمله به تاسیسات نفتی عربستان و برخورد پهپادها به هدف و آتش سوزی در پالایشگاه های سعودی، عنصر مهمی است که بیانگر پیام انصارالله برای برهم زدن ثبات بازارهای نفتی است. شکست تلاش های آمریکا برای کاهش قیمت نفت از طریق اعمال فشار بر همپیمانان خود در منطقه خلیج فارس برای افزایش تولید یکی از اهداف انصارالله است.

طبق این گزارش، شاید گروه مردمی انصارالله با این حمله، پیغام خود را در زمینه پیوستن به روسیه تقدیم کرده است.

پایان/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 17377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =