یک زن انتقام قتل سردار سلیمانی را گرفت

وزارت امور خارجه آمریکا ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار را بابت حفاظت از جان «مایک پومپئو» و دستار ارشد وی هزینه می کند تا مانع اجرای وعده انتقام ترور سردار سلیمانی شود.

به گزارش تحریریه، وزارت امور خارجه اعلام کرد از ترس اقدام ایران در عملی سازی انتقام ترور شهید «قاسم سلیمانی» ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار برای تامین امنیت ۲۴ ساعته «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه پیشین و «برایان هوک» یکی از دستیاران ارشد وی هزینه می کند زیرا هر دوی آن ها با تهدیدهای جدی و قابل اعتنایی از سوی ایران مواجه هستند.

این وزارتخانه در گزارش خود به کنگره عنوان داشت که هزینه حفاظت از پومپئو و هوک بین اوت ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳.۱ میلیون دلار بوده است. این گزارش که از سوی اسوشیتدپرس منتشر شده برچسب حساس اما غیرطبقه بندی در روز ۱۴ فوریه منتشر شد.

پومپئو و هوک به عنوان دو مقام ارشد در دولت دونالد ترامپ مسئول اجرای کارارزار فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران بودند و بر اساس گزارش فوق تهدیدها علیه آنها از زمانی که دولت را ترک کرده اند ثابت باقی مانده است و حتی می‌تواند تشدید شود.

طبق گزارش صدای آمریکا این تهدیدها حتی زمانی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن درگیر مذاکرات غیرمستقیم با ایران بر سر بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای تاریخی ۲۰۱۵ بوده است، ادامه داشته است.

پومپئو ، پس از ترک پست وزری امور خارجه به طور خودکار تا ۱۸۰ روز از سوی دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه حمایت می شود. اما این حمایت بارها توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در دوره های ۶۰ روزه تمدید شد. زیرا بنا بر ادعای بلینکن یک تهدید جدی و معتبر از سوی یک قدرت خارجی یا عامل آن ناشی از وظایفی که پومپئو وزیر سابق در زمانی که در این وزارتخانه مشغول به کار بود، وجود دارد.

هوک که همراه با پومپئو عضوی شناخته شده در زمینه اعمال تحریم‌های فلج‌کننده دولت ترامپ علیه ایران بود و همانند پومپئو بلافاصله پس از ترک خدمت دولتی، توسط بلینکن از حمایت ویژه برخوردار شد. وضعیت حفاظت از وی نیز برای چندین بار برای دوره های ۶۰ روزه تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، آخرین تمدید ۶۰ روزه به زودی منقضی می شود و وزارت امور خارجه به همراه مدیر اطلاعات ملی باید تا ۱۶ مارس تصمیم بگیرد که آیا حفاظت باید دوباره تمدید شود یا خیر.

گزارش فوق بابت این امر تهیه شد که بودجه حفاظتی ویژه در ماه ژوئن به پایان می رسد و در صورت لزوم تمدید نیاز به تزریق پول جدید دارد.

مقامات کنونی ایالات متحده می گویند که این تهدیدات در مذاکرات هسته ای در وین مورد بحث قرار گرفته است، جایی که ایران خواستار لغو تمامی تحریم های دوران ترامپ است. این تحریم ها شامل نامگذاری سازمان تروریستی خارجی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که پومپئو و هوک در تایید آن نقش مهمی داشتند.

طبق گزارش صدای آمریکا، مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل درخواست‌های جدید روسیه و تعداد کمی از مسائل حل‌نشده میان آمریکا و ایران، از جمله فهرست گروه های تروریستی، این مذاکرات با وقفه مواجه شده است.

گفتنی است روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت چند روز قبل نیز یک خانم 21 ساله در آمریکا فردی را در یک هتل به وسیله چاقو مضروب کرد و در توجیه اقدام خود عنوان داشت که این کار را برای انتقام ترور سردار شهید سلیمانی انجام داده است.

البته وقوع این حمله به علت شرایط خاص کنونی همچون مباحث مربوط به توافق هسته ای و گزارش تازه وزارت امور خارجه آمریکا تاحدودی مشکوک است اما گفته می شود این دختر پس از حمله به فردی که مشخصات وی منتشر نشده، خود را به پلیس معرفی کرد.

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 17387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      آخر بزرگوار هر اراجیف و خبرهای جعلی اتاق فکر معتمدین رو بعنوان سرخط خبر اعلام نکنید مکتب شهید سردار سلیمانی کجا وشیوه عمل یک زن فاحشه کجا!؟ هیچگاه درمکتب شهید سلیمانی هدف وسیله را توجیه نمیکند
    • علی صرفی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      خیلی خیلی خیلی خیلی بیخودکرده غلط کرده این ترفندکلک نقشه شوم حرامزادگی آمریکاییهاست فقط بخاطراینکه حفاظت این حیوان پمپوهوک رادوباره تمدیدکننداماانشاالله به امیدخدابوقتش تک تک این حرانزادهارابه درک جعنم میفرستیم هنوززمانش نرسیده انشاالله به حرمت بزرگی خداهمه آنهارابه جهنم درک میفرستیم انشاالله