آمار مرگ و میر کرونا نادرست است

وزیر بهداشت این کشور اعتراف کرد که میزان بالای مرگ و میر ناشی از کووید به آن دلیل است که نام برخی افرادی که به دلایل دیگر جان خود را از دست داده اند هم در این فهرست ثبت شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «تلگراف» انگلیس تعنوان داشت «ساجد جاوید» وزیر بهداشت اذعان دارد که ممکن است آمار روزانه دولت در مورد میزان مرگ و میر ناشی از کرونا غیرقابل اعتماد باشد زیرا داده های اداره ملی آمار نشان می دهد مرگ و میر کمتری برای Covid ثبت شده است.

ساجد جاوید اعتراف کرد که آمار مرگ و میر ناشی از کووید در روز بسیار زیاد است، زیرا برخی افراد پس از مثبت شدن آزمایششان بر اثر شرایط غیرمرتبط با این ویروس جان خود را از دست می دهند.

روز چهارشنبه هفته گذشته، ۳۵۹ مورد مرگ در انگلیس گزارش شد، اما وزیر بهداشت اعلام کرد بسیاری از افرادی که در شمارش گنجانده شده‌اند لزوماً بر اثر کووید نمرده اند.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که داده‌های مربوط به مرگ از سوی اداره ملی آمار  (ONS) نشان می‌دهد که تفاوت زیادی در ثبت هفتگی مرگ در مقایسه با ارقام منتشر شده در سامانه دولتی وجود دارد.

برای هفته منتهی به ۷ ژانویه، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا مرگ ۱۲۸۲ نفری را که طی ۲۸ روز پس از مثبت شدن آزمایش کرونا جان خود را از دست داده بودند، گزارش داد.

با این حال، داده‌های ONS نشان می‌دهد که در آن هفته فقط ۹۹۲ مورد مرگ با کووید ثبت شده است.

برای مرگ و میرهایی که کووید علت اصلی آنها بود، این تفاوت حتی بارزتر است تنها ۷۱۲ مورد علت اصلی ثبت شد. این بدان معنی است که ۴۴ درصد از ارقام گزارش شده روزانه دولت ممکن است مرگ‌های واقعی ناشی از کووید نباشد.

India Breaches 3 Lakh-mark in COVID-19 Deaths, Third Highest in World

جاوید در نشست خبری هشدار داد که ارقام روزانه به دلیل افزایش عفونت های Omicron دیگر قابل اعتماد نیستند.

او گفت: تخمین می زنیم که حدود ۴۰ درصد از افراد مبتلا به کووید در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید در آنجا بستری نیستند. این تقریباً دو برابر درصدی است که در مورد دلتا مطرح بود. وقتی این افراد در عرض ۲۸ روز پس از ابتلا به کووید مثبت می میرند، بسیاری از این افراد لزوماً بر اثر کووید نمی‌مردند.

قبل از شروع Omicron، تعداد مرگ و میرهای گزارش شده توسط ONS به طور مداوم بیشتر از داده های دولت بود، زیرا ارقام آنها شامل افرادی است که در بیمارستان و خانه های مراقبت از دنیا رفته اند. با این حال، از آن زمان روند تغییر کرده است.

«سوزان هاپکینز» مشاور ارشد پزشکی در آژانس امنیت سلامت بریتانیا، تأیید کرد برخی افراد در فهرست روزانه مرگ و میر  نباید به عنوان مرگ‌های واقعی کووید طبقه‌بندی شوند. علت آن است که مرگ و میر در ۲۸ روز پس از ابتلا را به عنوان یک شاخص در نظر می گیرند.

آخرین آمار انگلیس نشان می دهد که ۴۴ درصد از همه بیماران کووید در حال حاضر در بیمارستان به دلایلی غیر از ویروس بستری شده اند.

با این حال، اکنون ممکن است افرادی که هفته‌ها قبل از مرگشان از ویروس خلاص شده انمد هم مرگ‌هایشان نیز در آمار کرونا لحاظ شوند.

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =