هدیه ویژه اوکراین به خلبانان روسی

اوکراین به خلبان های روسی که با جنگنده خود تسلیم دولت کی‌یف شوند جایزه نقدی می دهد.

به گزارش تحریریه، بزرگترین پیمانکار دفاعی اوکراین جوایز بزرگی برای خلبان جنگنده های روسی در نظر گرفته است. شرکت دولتی Ukroboronprom مستقر در کی‌یف، اعلام کرد یک میلیون دلار آمریکا را برای جت های جنگنده و ۵۰۰ هزار دلار را برای تسلیم هر هلیکوپتر به خلبان های روسی پرداخت می کند.

کشورهای مختلف نیز در گذشته سعی کرده‌اند از جذابیت پول نقد به عنوان طعمه ای برای خلبانان جهت تغییر تصمیم در درگیری ها استفاده کنند. این می تواند پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای خلبان‌ هایی باشد که پول زیادی به دست نمی‌آورند و از طرف دیگر با سیاست‌های دولت خود نیز موافق نیستند. اما در طول تاریخ این رویه نتایج متفاوتی داشته است.

«یوری گوسف» مدیر عامل این شرکت اوکراینی پیشنهاد خود را در فیسبوک ارائه کرد و از کاربران خواست پیام را در همه جا به اشتراک بگذارند. مدیر این شرکت می‌گوید که یک میلیون دلار برای هر جنگنده به غنیمت گرفته ‌شده زیرمجموعه نیروی هوافضای روسیه و ۵۰۰ هزار دلار برای هر هلیکوپتر جنگی پرداخت خواهد کرد.

Russia Planes Attack: Ukraine claims to have destroyed five Russian planes;  Russia says it has neutralised Ukrainian air defenses - The Economic Times  Video | ET Now

همچنین این بیانیه خاطرنشان می کند که خلبانان روسی که با تجهیزات نظامی تسلیم مقامات اوکراینی شوند، شهروندی یک کشور آزاد را دریافت می کنند.

با اینحال خلبان روسی می داند که اگر هواپیمای خود را به دشمن تحویل دهند ممکن است دوران سختی را برای ادامه زندگی و کار به ویژه برای جذب دوباره در بخش خصوصی دارند.

اوکراین به چند دلیل این کار را انجام می دهد. شرکت اوکراینی با این اقدام می خواهد به جهانیان نشان دهد که خلبانان روسی تا چه اندازه از جنگ ناراضی هستند و در برابر چنین پیشنهادهایی به شدت آسیب پذیرند.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 17475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =