سخنان بی سابقه پوتین درباره میراث نازیسم و حمله غرب به میراث فرهنگی روسیه

«ولادیمیر پوتین» می گوید که کشورهای غربی فرهنگ روسیه را هدف گرفته اند و می خواهند آن را مانند «جی.کی. رولینگ» نادیده بگیرند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، غرب را به تلاش برای نابودی فرهنگ غنی موسیقی و ادبی روسیه، از جمله آهنگسازان «پیوتر چایکوفسکی» و «سرگئی راخمانینوف» متهم کرد. وی اظهار داشت این کار به همان شیوه ای صورت می گیرد که در مورد «جی کی رولینگ» خالق «هری پاتر» صورت گرفت.

پوتین در نشستی با چهره‌های برجسته فرهنگی این کشور که از تلویزیون ملی پخش شد، از لغو تعدادی از رویدادهای فرهنگی روسیه در هفته‌های اخیر گلایه کرد و آن را با اقدامات آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ مقایسه نمود.

پوتین در این نشست با اشاره به جنجال هایی که توسط نویسنده کتاب «هری پاتر» ایجاد شد، در این نشست اظهار داشت: چندی پیش، جی کی رولینگ نویسنده کودک نیز محو شد زیرا وی  حامی آزادی های جنسی غرب نبوده است.

او گفت: امروز غربی ها تلاش می‌کنند یک فرهنگ هزار ساله و مردم ما را نادیده بگیرند. من در مورد تبعیض تدریجی که علیه هر موضوع مرتبط با روسیه صحبت می کنم.

پوتین گفت: آخرین باری که چنین کارزار گسترده ای برای از بین بردن ادبیات غیردلخواه انجام شد، تقریباً ۹۰ سال پیش توسط نازی ها در آلمان صورت گرفت.

به نوشته رویترز، چندین رویداد مربوط به شخصیت‌های فرهنگی روسیه که از جنگ اوکراین حمایت کردند، لغو شده‌اند، از جمله برخی از رویدادهای مربوط به والری گرگیف، مدیر کل تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ که در جلسه روز جمعه با پوتین گفت وگو کرد.

گرگیف پس از اینکه تهاجم روسیه را محکوم نکرد، از رهبری ارکستر فیلارمونیک مونیخ برکنار شد و فرصت رهبری در لااسکالای میلان را از دست داد.

تئاتر رئال اسپانیا، یکی از سالن‌های اپرای بزرگ اروپا نیز اجرای باله بولشوی روسیه را در اواخر امسال لغو کرد. خانه های حراج کریستیز، ساتبی و بونهمز فروش آثار هنری روسی در لندن را لغو کردند.

حتی تعدادی از رویدادهای فرهنگی که با شخصیت های فرهنگی مرده روسیه ارتباط داشتند نیز لغو شده است. ارکستر فیلارمونیک کاردیف کنسرت موسیقی چایکوفسکی را از برنامه خود حذف کرد و گزارش های رسانه ای گفته اند که ارکسترهای ژاپن و کرواسی هم تصمیمات مشابهی گرفته اند.

رولینگ در واکنش به اظهارات پوتین، در پیامی در توییتر به انتقاد از کرملین و رفتار آن با «الکسی ناوالنی» رهبر زندانی اپوزیسیون پرداخت.

روسیه ادعای غربی ها در مورد حمله به غیرنظامیان را رد کرده و اقدامات خود را عملیات نظامی ویژه در اوکراین ‌می خواند.

پایان/

۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 17682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =