ایران از آمریکا بنزین وارد می کند!

شواهد نشان می دهد که صادرات بنزین به انگلیس و آمریکا یک شوخی است و ایران باید از آمریکا بنزین وارد کند.

به گزارش تحریریه، ادامه سیاست عوامفریبانه یارانه دادن بنزین به میلیاردرها(کسانی که ماشین های بیشتر و بزرگتر دارند و ندادن یارانه به مردم بدون ماشین) و فاکتور کردن آن برای فقرا کار دست کشور داده و ایران مجددا به واردکننده بنزین تبدیل خواهد شد. 

 روابط عمومی وزارت نفت، به نقل از کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نوشت:

  1. میانگین مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با توجه به افزایش حجم ترددها در روزهای پایانی سال، به‌صورت میانگین به عدد ۱۱۳ میلیون لیتر رسیده است.
  2. میانگین مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای یکم تا روز ۲۷ اسفندماه امسال، روزانه ۹۶ میلیون لیتر بوده است که در مقایسه با اسفندماه پارسال (۹۹) با میانگین روزانه ۸۱ میلیون لیتر، روزانه ۱۵ میلیون لیتر افزایش نشان می‌دهد.
  3. از ابتدای امسال تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۸۷ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این رقم در مقایسه با پارسال (۹۹) با ۷۵.۵ میلیون لیتر، ۱۵ درصد افزایش یافته است.
  4. پیش‌بینی ما این است که میانگین مصرف بنزین کشور در تعطیلات نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) به‌طور میانگین به روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر برسد.

معنای سخنان این مسئول محترم که هیچ تحلیل درستی از آماری که ارائه می دهد ندارد، این است که صادرات بنزین ایران به انگلیس و آمریکا(مثلا در پسا احیای برجام) یک شوخی است و کشور به زودی به وارد کننده بنزین تبدیل خواهد شد. 

افزایش 15 میلیون لیتری مصرف روزانه سال گذشته در واقع به مصرف داخل ربط ندارد و عمدتا به خارج از کشور به دلیل تشدید شکاف قیمتی بین ایران و همسایگان با جهش در قیمت های جهانی نفت خام، قاچاق می شود.

اختلاف قیمت هر لیتر بنزین در ایران و کشورهای همسایه گاهی به 30 هزار تومان هم می رسد و غیر از قاچاقچیان، باعث فساد تعداد زیادی از مقام های کشوری نیز شده است. 

نوع افزایش قیمت بنزین در آبان سال 1398 به گونه ای بود که باعث شده است مسئولان ناآگاه و کم دانش معتقد باشند که باید نرخ بنزین تا ابد در عدد 1500 تومان و 3000 تومان باقی بماند، زیرا هرگونه اصلاح قیمتی با شورش و ناامنی برابر است. 

پایان/

۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 17555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 0
      با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد.