ارتقا کیفیت تولیدات داخلی با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با استفاده از توان دانش بنیان‌ها کیفیت تولیدات ارتقا خواهد یافت و با تحقق این مهم توان رقابت‌پذیری و صادرات محور بودن تولیدات افزایش می‌یابد.

به گزارش تحریریه، عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: مقام معظم رهبری هر ساله با تعیین شعار سال، راه درست، نیاز و اولویت اصلی کشور را به مسئولان گوشزد می‌کنند. در حال حاضر تمامی صنایع و معادن موجود در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های دولتی و خصوصی باید با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند و با استفاده از توان و تخصص این شرکت‌ها بهره‌وری خود را افزایش دهند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش بهره‌وری اهداف پیش بینی شده در قانون برنامه توسعه محقق می‌شود از سوی دیگر با استفاده از دانش بنیان‌ها کیفیت تولیدات ارتقا خواهد یافت و با تحقق این مهم توان رقابت‌پذیری و صادرات محور بودن تولیدات افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمامی تولیدات کشور باید صادرات محور و فناورپایه باشد، اضافه کرد: تمامی صنایع باید از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان از توان و تخصص آن‌ها بهره گیرند؛ این امر موجب رشد و رونق تولید و ارتقا کیفیت محصولات داخلی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصرح کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید صنایع را ملزم به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان کنند و با تدوین دستورالعمل‌ها از دانش و تخصص این بخش استفاده کنند. در صورتی که دولت مشوق‌هایی برای بنگاه‌های تولیدی که با شرکت‌های دانش بنیان همکاری می‌کنند در نظر گیرد، جهش رشد سرعت بیشتری می‌گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از آنجا که استفاده از تخصص شرکت‌های دانش بنیان موجب رونق تولید می‌شود، مشکل بیکاری نیز برطرف خواهد شد، ادامه داد: با حمایت از بسیاری از صنایع موجود در کشور مانند صنعت پوشاک می‌توان با سرمایه اندک، اشتغال بسیار ایجاد کرد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 17578

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =