تحریم‌ها علیه ایران کارآمد نخواهد بود

رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المجالس اندونزی در دیدرا با رئیس هیأت پارلمانی ایتالیا، تأکید کرد: تحریم‌ها در هیچ کجای دنیا و علیه هیچ کشوری کارآمد نبوده و در مورد ایران هم همین قاعده صادق است.

به گزارش تحریریه، مجتبی رضاخواه رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه (دوم فروردین ١٤٠١) در حاشیه اجلاس بالی با سناتور کازینی رئیس گروه بین المجالس ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، کازینی از ایران به عنوان یکی از دوستان همیشگی ایتالیا یاد کرد و گفت: ایتالیا و ایران همکاری های خوبی در زمینه های مختلف داشته اند و در دوران پسا کرونا فرصت مناسبی است که مناسبات کشورها گسترش یابد .

وی با اشاره به موضوع اوکراین خواستار همکاری هر چه بیشتر ایران برای کمک به حل و فصل تنش ها بین روسیه و اوکراین شد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، یادآور شد: تحریم‌ها در هیچ کجای دنیا و علیه هیچ کشوری کارآمد نبوده و در مورد ایران هم همین قاعده صادق است.

وی افزود: همکاری ایران با اروپا بویژه در بخش انرژی برای مردم این قاره جنبه راهبردی دارد و باید استمرار داشته باشد.

سناتور کازینی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی دو کشور خواستار گسترش هر چه بیشتر مناسبات بین مجالس دو کشور در تمام سطوح شد.

در ادامه این دیدار مجتبی رضاخواه با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ایتالیا گفت : مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط با ایتالیا در سطوح مختلف از جمله گروه های بین المجالس و گروه دوستی حمایت می کند و آمادگی تبادل هیأت های پارلمانی دو کشور را دارد.

رضاخواه در ادامه گفت: ایران آماده است که همکاری سنتی خود را با کشورهای اروپایی در بخش انرژی استمرار بخشد و اروپا بخاطر تأمین انرژی مورد نیاز خود هم که شده نباید از تحریم‌های طراحی شده آمریکا تبعیت کند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 17596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      0 0
      برای افرادی مثل شما آره کارساز نیست ولی کمر مردم خم شد زندگی خیلی ها نابود شد