اختلاف بر سر تحریم روسیه در اروپا

دو منبع آگاه اعلام کردند اتحادیه اروپا بعید است تحریم نفتی فوری علیه روسیه بر سر حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کند.

به گزارش تحریریه، آمریکا اوایل ماه میلادی جاری تصمیم گرفت واردات نفت خام روسیه را ممنوع کند اما متحدان بین المللی واشنگتن به دلیل وابستگی به انرژی روسیه، همچنان از انجام اقدام مشابه امتناع می کنند. طبق آمار رسمی، در سال ۲۰۲۰ واردات نفت روسیه حدود ۲۵ درصد از خرید نفت اتحادیه اروپا را تشکیل داد.

عدم تمایل اروپا برای اقدام علیه نفت روسیه باعث شد قیمت‌ها در معاملات روز سه شنبه کاهش پیدا کنند. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید اما بهای نفت برنت با ۸۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۱۶ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که لهستان و کشورهای منطقه بالتیک حامی محدودیت خرید نفت روسیه هستند، کشورهای دیگر به خصوص آلمان و مجارستان نگران تاثیر چنین اقدامی روی قیمت‌ها هستند.

یک مقام اتحادیه اروپا که مایل نبود نامش فاش شود، به شبکه سی ان بی سی گفت: تنها شمار معدودی از کشورها موافق تحریم نفت روسیه هستند. یک منبع دیگر گفت: مذاکرات ادامه دارد اما احتمالا تصمیمی در هفته جاری گرفته نمی شود مگر این که پوتین اقدام شوکه‌کننده تری انجام دهد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، سران اروپا اواخر هفته جاری در بروکسل گردهم می آیند تا واکنش خود را به حمله نظامی مسکو به اوکراین هماهنگ تر کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم در این نشست حضور خواهد داشت.

منبع: ایسنا

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
کد خبر: 17628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =