نتیجه پیش بینی رهبر انقلاب پس از 2565 روز

نتیجه پیش بینی رهبر معظم انقلاب پس از 2565 روز درحال مشخص شدن است و حقایق زیادی را نشان می دهد.

به گزارش تحریریه، نتیجه پیش بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حمله رژیم آل سعود به کشور یمن پس از هزاران روز درحال مشخص شدن است و حقایق زیادی را درباره ماهیت جنگ و ماهیت ژئوکالچر پنهان خاورمیانه نشان می دهد. 

رهبر معظم انقلاب در فروردین 1394 فرمودند: سعودی ها بدعت بدی گذاشتند در این منطقه و البته خطا کردند، اشتباه کردند. کاری که امروز دولت سعودی در یمن انجام می دهد عینآ همان کاری است که صهیونیستها در غزه انجام دادند.

دو جنبه دارد: یکی اینکه جنایت است، نسل کشی است، قابل تعقیب بین المللی است، این یک بعد قضیه است. بچه ها را می کشند، خانه ها را خراب می کنند، زیربناها را نابود می کنند، ثروت های ملی را در یک کشور از بین می برند، این یک جنایت بزرگ است، این یک طرف قضیه است. 

طرف دیگر قضیه این است که سعودی ها در این مسأله خسارت خواهند دید، ضرر خواهند کرد و آنها به هیچ وجه پیروز نخواهند شد. 

دلیل بسیار واضحی دارد. دلیلش این است که توانایی های نظامی صهیونیستها چندین برابر توانایی نظامی این سعودی های کذا و کذا (خنده حضّار) بود. چند و چندین برابر این ها، آنها توانایی نظامی داشتند، طرف مقابلش هم غزه یک وجبی بود. این جا طرف مقابل، یک کشور است، یک کشور ده ها میلیونی، یک ملت، کشور پهناور و وسیع. 

اگر آنها توانستند در غزه پیروز شوند، این ها هم خواهند توانست در اینجا پیروز بشوند؛ البته آنها هم پیروز می شدند باز پیروزی این ها احتمالش صفر بود، الآن احتمالش زیر صفر است. این ها قطعا ضربه خواهند خورد. قطعا بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد.

از آن زمان تاکنون 6 سال گذشته است، پیش بینی رهبر معظم انقلاب به وقوع پیوسته و بینی سعودی به خاک مالیده شده است. در هفته جاری رژیم سعودی اعلام آتش بس یک طرفه کرد و در عرصه میدان به دنبال یکی است که جنگ را خاتمه داده و آنها را نجات دهد، اما تجربه 6 سال گذشته نشان داده است که سعودی ها پس از تصمیم به پایان دادن به جنگ به خطای محاسباتی مجدد مبتلا می شوند، زیرا با بررسی مجدد امکانات خود به این نتیجه می رسند که نباید بازنده باشند و با ایجاد جنگ مجدد می توان پیروز شد. اتخاذ سیاست شل کن سفت کن در 6 سال اخیر صدها میلیارد دلار هزینه به رژیم سعودی تحمیل کرده و روز به روز اوضاع را بدتر کرده است. 

ازسوی دیگر، پایان یافتن محاصره یمن منجر به تقویت شدید انصارالله می شود که حمایت ایران و محور مقاومت را پشت سر خود دارد. اگر ایران توانسته است در سالهای محاصره شدید یمن، این کشور را از نظر تسلیحاتی تجهیز کند و شهرها و تاسیسات حساس سعودی و اماراتی را هدف قرار دهد، در صورت پایان جنگ و آسان شدن دسترسی ها، چه تجهیزاتی در اختیار یمن قرار خواهد گرفت؟

پس از تسلیح یمن و رها شدن از محاصره، رژیم در حال نزول سعودی عملا با یک خطر سنگین امنیتی روبرو می شود که می تواند به سقوط پادشاهی بیانجامد. این خطر برای اعراب حاشیه خلیج فارس هم با شدت زیاد ادامه دارد. به خصوص اینکه یمن تقریبا به اندازه سایر کشورهای شبه جزیره جمعیت دارد که برخلاف شیخ نشین ها که مشغول عیاشی هستند، جمعیتی اعتقادی و جدی دارد. 

مزیت یمن در ژئوکالچر خاورمیانه نهفته است که حول مرکز مذهب تشیع باعث ایجاد قدرت بزرگی شده است. این قدرت جدید نه خاصیت تکفیری دارد و نه در موضوعات کلان و جهان بینی، بی خاصیت و بدون موضع است. دیدگاه خاص خود را داشته و جوانان شیعه حاضر به فداکاری برای تامین آن هستند، اما مانند تکفیری های موردحمایت عربستان به دنبال کشتار نیست و خشونت نشان نمی دهد. 

باید دید پس از اثبات پیش بینی 6 سال رهبر معظم انقلاب، باید دید چه آینده ای برای خاورمیانه تصویر شده است. 

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 17838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • AE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 1
      میشه تمام نظرها و شفاف بزاری تا دیگران هم ببینند