دیمونا در تیررس انصارالله

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد اوضاع خاورمیانه به سود ایران در حال تغییر است، حمله اخیر نشان داد موشک های انصارالله یمن به سرزمین های اشغالی و راکتور هسته ای دیمونا هم خواهند رسید.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» گفت: سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به ابوظبی نشان داد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به محور مقاومت نزدیک می شوند.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی باید از ایران یاد بگیرند. این کشور آمریکا را خوار و ذلیل کرد. اکنون ایرانی ها پس از ماه ها مذاکره درباره برنامه هسته ای خود کوچک ترین امتیازی را به آمریکا نداده اند. آنها آمریکا را مجبور ساخته اند تا سپاه پاسداران را از فهرست تروریسم خارج سازد. آمریکا پیش از این هم گروه مردمی انصارالله یمن را از فهرست تروریسم خارج کرده بود.

این مسائل نشان داده است که آمریکا فقط زبان زور و قدرت را می فهمد. اگر کشورهای عربی هم مانند ایران قدرتمند باشد شرایط شان تغییر خواهد کرد. 

Why Riyadh, allies worry over Yemeni ballistic missiles - Tehran Times

عطوان در بخش دیگر سخنان خود آورد: در حالیکه یمنی ها مدت هاست تحت محاصره و جنگ قرار دارد، حال  ۷ سال پس از حمله ائتلاف سعودی به این کشور، تاسیسات نفتی آرامکو را در قلب شبه جزیره هدف حملات خود قرار می دهند. آنها با این اقدام خود قیمت جهانی نفت را بالا برده اند.

اکنون موشک های یمنی به ینبوع و جده رسیده اند. موشک هایی که به ینبوع رسیده اند به بندر ایلات، النقب و حتی راکتور هسته ای دیمونا در سرزمین های اشغالی هم خواهند رسید.

این تحلیلگر در پایان تاکید کرد: اکنون اوضاع منطقه به سود ایران تغییر کرده است زیرا ایران از مولفه های قدرت برخوردار است. سپاه پاسداران دارای همپیمانان قدرتمندی در عراق، سوریه، فلسطین، یمن و لبنان است و رژیم اسرائیل به تنهایی قادر نیست از خود دفاع کند.

پایان/

۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 17654

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =