عبدالباری عطوان؛ اوکراین یادآور کویت دهه ۱۹۹۰ است/ بایدن به دنبال تحریک پوتین است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب عنوان داشت، اروپا این روزها در آستانه رویدادهای خطرناکی به سر می برد زیرا ممکن است آمریکا گروه های افراطی را برای آشوب و انفجار در اوکراین به ویژه شهر دونباس تحریک کند و به بحران دامن زنند تا ولادیمیر پوتین را برای حمله به اوکراین تحریک کند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» گفت: اروپا این روزها در آستانه رویدادهای خطرناکی به سر می برد. محاصره ها و تحریم های ضد روسی به جنگ منجر خواهد شد. رویدادهای کنونی اوکراین یادآور روزهای پیش از حمله «صدام حسین» به کویت است. در این شرایط کشورهای اروپایی، کاخ کرملین را به سوی جنگ سوق می دهند و به همین دلیل اوکراین به کویت پوتین تبدیل می شود.

آمریکایی ها از زمان روی کار آمدن «جوبایدن» در این کشور برنامه ریزی کردند. بایدن گفته بوده که روسیه اصلی ترین دشمن ما است. پوتین هم به طور کامل از بازی آمریکایی ها آگاهی دارد. آمریکایی ها رئیس جمهوری روسیه را تحریک می کنند که به اوکراین وارد شود. پوتین از ناتو خواسته است که اوکراین را به ناتو ملحق نکنند و در این کشور نیرو مستقر نسازد و پایگاهی نداشته باشند تا روسیه در صلح و ثبات زندگی کند.

این تحلیلگر برجسته عرب افزود، پوتین هیچ تهدیدی را نمی پذیرد. او با منطق عقلی خود صحبت می کند. زیرا الحاق اوکراین به ناتو چالشی برای روسیه است. اوکراین دامی برای روسیه است. احتمال دارد که آمریکایی ها گروه های افراطی را وارد اوکراین به ویژه شهر دونباس کنند تا در این کشور انفجار و ناامنی ایجاد کنند و به بحران دامن بزنند تا پوتین را تحریک کنند به اوکراین حمله کند. روسیه اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نیرو را در خاک خود و در مرزهای اوکراین مستقر کرده است. 

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود آورد: آمریکایی ها و اروپایی ها تلاش می کنند با تضعیف ساختار اقتصادی روسیه، مسکو را ویران سازند. طرح تحریم های ضد روسی هم با همین هدف صورت می گیرد. آنها با این اقدامات خود پوتین را تحریک می کنند تا به جنگ وارد شود. پوتین اما مغرور است و از آمریکا و ناتو انتقام خواهد گرفت. پوتین در آمادگی کامل به سر می برد.

اگرچه بایدن در حال هماهنگی با رهبران جهان برای آغاز جنگ است اما در واقع رئیس جمهوری آمریکا بایدن به ماجراجویی خطرناکی دست زده است که هرگز در آن موفق نخواهد شد.

پایان/

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 16860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      احتمالا این کارشناسی است که در بودجه ما ردیف براش تعریف شده است