رتبه نخست ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جهان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران دارای ثروت عظیم زیرزمینی شامل ذخایر نفت و گاز، مایعات و میعانات گازی است، گفت: بیش از 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام ذخایر هیدروکربوری در زیر زمین داریم .

به گزارش تحریریه، محسن خجسته مهر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری جمعه شب افزود: از نظر نفت و گاز در رتبه نخست جهان قرار داریم و این اقتدار اقتصادی و جزو مؤلفه های قدرت و اقتدار اقتصادی کشورمان است.

وی گفت: ذخایر قابل استحصال نفت کشورمان بر مبنای ضریب بازیافت، حدود 157 میلیارد بشکه و ذخایر گاز ما حدود 33 تریلیون مترمکعب است اما از نظر نفت و گاز حدود 330 تریلیون مترمکعب است.

او ادامه داد: از نظر نفت و گاز در جا و همچنین مایعات و میعانات در جا در مجموع بیش از 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام در زیرزمین داریم.

آقای خجسته مهر اضافه کرد: نفت و گاز، انفال است و دولت و به تبع آن وزارت نفت از طرف حکومت اسلامی نماینده است و باید به شکلی از این دارایی های زیرزمینی استفاده و امانتداری و صیانت کند که بتواند آن را به حداکثر دارایی رو زمینی تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با این شرایطی که داریم و با این شیوه ای که در حال تولید هستیم حداقل یک قرن دیگر می توانیم نفت و گاز را تولید کنیم.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵
کد خبر: 17894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =