۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
خریداران طلا بشتابند

خریداران طلا بشتابند زیرا بهترین زمان برای خرید طلا فرا رسیده است.

به گزارش تحریریه، خریداران طلا بشتابند زیرا بهترین زمان برای خرید طلا فرا رسیده است. چه کسانی که به دنبال سفته بازی هستند و چه کسانی که از سفته بازی بیزارند، اما ناگزیرند برای حفظ ارزش پول خود چاره ای بیاندیشند و پس انداز کافی نیز برای راه اندای کسب و کار خرد در اختیار ندارند. 

بررسی و پیش بینی بازارهای جهانی نشان می دهد که فنر فشرده شده طلا بیش از این توان تحمل ندارد و امکان پرش آن جدی است. این پرش برخلاف پیش بینی های سال 2020 تا محدوده 2500 دلار نیست و اعداد بسیار بالاتری را تجربه خواهد کرد. اما نباید انتظار کوتاه مدت و تا میان مدت داشت و به زمان بیشتری برای رسیدن به سقف قیمتی نیاز دارد. 

برهم خوردن شدید توازن نقدینگی پول جهانی دلار با قیمت طلا باعث شده است تا فلز زرد به غایت ارزان شود. اگرچه آمریکا و انگلیس می دانند که با جهش قیمت طلا؛ هدیه ای گرانبها را دو دستی به چین و روسیه تقدیم کرده اند، اما ابزار لازم برای حفظ قیمت طلا با طراحی انجام شده برای اقتصاد دوران کرونا از دست رفته است.

آمریکا و انگلیس باید بین دو بدی؛ یک بدی غیرقابل اجتناب که افزایش قیمت طلا باشد که اجتناب ناپذیر است و یک بدی که متعاقب آن اتفاق می افتاد یعنی جهش در ارزش ذخایر چین و روسیه انتخاب کنند. در واقع انتخابی وجود ندارد و با یک امر محتوم مواجه هستیم. 

انتظار می رود که قیمت طلا تا سال 2030 به مرز 10 هزار دلار برسد که فعلا عددی باورنکردنی است، اما در واقع اتفاق خواهد افتاد و برای کسانی که سرنوشت طلا را از زمان نظام پایه طلا تاکنون پیگیری می کنند، اصلا عجیب و باورنکردنی نیست. 

طلا تنها عرصه ای است که دارندگان پس اندازهای خرد می توانند همپای بزرگان جهانی و در حالیکه خشم آنها را نظاره می کنند، سود ببرند. طلا به عنوان محل سنتی پس انداز زنان خانه دار به کانون توجه سرمایه گذاران تبدیل می شود.

تثبیت قیمت دلار در محدوده 25 هزار تومان باعث می شود تا نگرانی بابت اثر معکوس کاهش نرخ ارز بر قیمت جهانی طلا برای خریداران ایرانی منتفی شود و از این نظر نگرانی نداشته باشند.

پایان/

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 17943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =