بازی شعاری پورابراهیمی با راهبرد کلان تعیین شده به وسیله رهبر معظم انقلاب

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و بازی با اصطلاح شرکت های دانش بنیان که راهبرد کلان تعیین شده به وسیله رهبر معظم انقلاب است، باعث خارج شدن این کمیسیون مهم از ریل اصلی خود شده است.

به گزارش تحریریه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در طی دوران طولانی ریاست خود طرح موثری را به سرانجام نرسانیده است، به بازی با اصطلاح شرکت های دانش بنیان و دادن شعار مشغول است که اتخاذ این رویکرد باعث خارج شدن این کمیسیون مهم از ریل اصلی خود می شود.

محمدرضا پورابراهیمی از تشکیل کارگروهی بین کمیسیون اقتصادی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد و موضوع پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس را دومین موضوع بررسی شده در جلسه دانست و گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود مقرر شد که از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای حضور این شرکت‌ها در بورس و تأمین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده شود.

این جمله به تنهایی کافی است تا نشان دهد که چرا کمیسیون اقتصادی مجلس در عمل به وظایف کلان خود در دوران طولانی مدت ریاست پورابراهیمی ناکام مانده و آسیب های فراوانی را به کشور وارد کرده است. زیرا وی از کلماتی استفاده می کند که بار معنایی جز دخالت در کار دولت با ابزار لابی و ... ندارد.

بازار سرمایه قواعد خود را دارد و منظور پورابراهیمی از "ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس برای برای حضور این شرکت ها در بورس" معنایی جز لابی گری خارج از قانون ندارد و حاکم بودن نگاه غلط در این کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی را نشان می دهد، زیرا هر شرکتی که شرایط حضور در بورس را داشته باشد طبق قوانین بازار سرمایه می تواند در بخش های مختلف پذیرش شود و سازمان بورس نیز وابسته به دولت است و نه مجلس شورای اسلامی.

متاسفانه اصل پایه ای در راهبرد اقتصادی توجه به شرکت های دانش بنیان که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند به صورت «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، که بر رقابت و شفافیت همراه با تغییر فضای اقتصادی کشور از سفته بازی بر تولید استوار است نادیده گرفته شده و شاهد نمایش نهادهای مختلف و طرح مباحث شعاری هستیم که نمونه کامل آنرا در سخنان محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می تواند دید.  

پایان/

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 17971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تناز IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      عالی. این فقط رانت و مافیا درست کرده