انتقادات تکان دهنده مدیرعامل تپسی از اتحادیه کسب و کارهای مجازی

مدیرعامل تپسی با انتقاد از اتحادیه کسب و کارهای مجازی این اتحادیه را محلی برای قدرت و انحصار طلبی یک اقلیت خواند.

به گزارش تحریریه، میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی در توییتر در نقد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نوشت:

اتحادیه کسب و کارهای مجازی، ۵ سال پیش تشکیل شد تا مانع بلعیده شدن اقتصاد نوپای دیجیتال، توسط بخش‌های سنتی اقتصاد شود. اتحادیه باید در این سال‌ها، نقش جدی برای حل دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها مانند فیلترینگ، انحصار، تعدد مجوز و عدم تناسب قوانین سنتی بازی می‌کرد.

اما اتحادیه در این دوره نتوانست نقش اصلی خود را ایفا کند؛ بیشتر به دنبال افزایش قدرت با افزایش تعداد اعضا بود و به ابزاری مانند فیلتر کردن کسب‌وکارها رو آورد.در نابسامانی مجوزهای ارائه شده، همین بس که شمار زیادی از کسب‌وکارهایی که مجوز دارند،فعال نیستند یا فعالیت غیرمرتبط دارند.

از سوی دیگر، افزایش بی‌ضابطه‌ی اعضا زمینه‌ی بروز تخلف را ایجاد کرد. به گفته کاربران، شکایات زیادی از یکی از کسب‌وکارهای بازاریابی شبکه‌ای به اتحادیه وصول شده اما حتی یک شکایت،"به عمد یا غیر عمد"، به کمیسیون رسیدگی به شکایات نرسیده است.

عجیب نیست که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در این 5 سال حتی یک سیستم اتوماسیون اداری داخلی راه نینداخته است؟ دلیل خاصی داشته که قابلیت ثبت و پیگیری اتفاقات در سامانه‌ای مانند اتوماسیون ایجاد نشده تا جلوی مسدود شدن اشتباهی کسب‌وکارها یا عدم ثبت شکایات گرفته شود؟

آیا اتحادیه نباید فرصت برابر در مورد پروژه‌های ارجاعی را برای همه کسب‌وکارها، شامل کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای استانی فراهم آورد؟ چرا پروژه‌ها و فرصت‌های معرفی شده به اتحادیه در دوران کرونا، فقط به شرکت‌های انگشت‌شمار پایتخت‌نشین ارجاع شد؟

به نظر می‌رسد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هم مانند برخی اتحادیه‌های سنتی، به محل کسب قدرت و منفعت برای فرد یا افراد کمی تبدیل شده که کسب و کار مشخصی هم در این حوزه ندارند.آیا عدم اطلاع‌رسانی مناسب برای ثبت‌نام کاندیدا و برگزاری انتخابات در سکوت هم برای تداوم حضور این افراد است؟

نگرانی جدی من از ادامه‌ی این رویه‌ی اشتباه و تبدیل شدن اتحادیه به محل کسب قدرت و منفعت شخصی به جای رسیدگی به مسائل کسب‌وکارها است که موقعیت کل اکوسیستم شکننده‌ی دیجیتال را زیر سوال برده و متزلزل کند.

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 18069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =