تجارت مبتنی بر ارزهای ملی سبب تغییر موازنه در نظام مالی دلاری می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحقق تجارت مبتنی بر ارزهای ملی میان ایران و روسیه و گسترس آن می تواند منجر به تغییر موازنه در نظام مالی جهان مبتنی بر دلار شود.

به گزارش تحریریه، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با اهمیت تجارت میان ایران و روسیه بر اساس ارزهای ملی، گفت: معامله با ارزهای غیر دلاری و غیر یورویی موسوم به ارزهای ملی همواره از سوی ایران مطرح شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع جمهوری اسلامی ایران چنین موضوعی را برای شکستن هژمونی دلار در دنیا مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه باید هر چه سریع تر روند تجارت میان دو کشور بر اساس ارزهای ملی انجام میشد، ادامه داد: نه تنها روسیه، بلکه باید با کشورهای بزرگ و قدرتمند دیگر نیز از چنین ابزاری استفاده شود تا محدودیت ها و تحریم های ظالمانه بی اثر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد چندی پیش نیز از گفتگو برای پیوستن به نظام پیام‌رسان بانکی روسیه برای دور زدن تحریم‌های سوئیفت مطرح شد که این امر نیز می تواند بسترساز تجارت مبتنی بر ارزهای ملی دو کشور محسوب می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با تحقق این موضوع و گسترش آن به دیگر کشورها، شاهد تغییر موازنه در نظام مالی جهان مبتنی بر دلار خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 18078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =