منتظر نوآوری عظیم در نیسان باشد

نیسان قصد دارد تولید باتری‌های حالت جامد (Solid-State Battery) را تا سال ۲۰۲۴ آغاز کند و پس‌ازآن، اولین خودرو برقی مجهز به این باتری‌ها را در سال ۲۰۲۸ روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، نیسان روز جمعه واحدی در کارخانه‌ای در یوکوهاما ژاپن راه‌اندازی کرد که در آن، باتری‌های حالت جامد را برای استفاده در خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، خط‌تولید آزمایشی در کارخانه‌ی یوکوهاما ایجاد کند که در آن، مواد و طراحی و فرایندهای ساخت برای تولید نمونه‌های اولیه مطالعه خواهد شد. نیسان قصد دارد اولین خودرو برقی خود را با استفاده از باتری‌های حالت جامد در سال ۲۰۲۸ روانه‌ی بازار کند.

به‌گزارش TheVerge، باتری‌های حالت جامد ازنظر تئوری درمقایسه‌با باتری‌های لیتیوم‌یونی سریع‌تر شارژ می‌شوند و ظرفیت بیشتری دارند. شایان‌ ذکر است که درحال‌حاضر بیشتر خودروهای الکتریکی از باتری‌های لیتیوم‌یونی بهره می‌برند. نیسان انتظار دارد درنهایت از باتری‌های حالت جامد در خودروهای خود، ازجمله وانت‌های الکتریکی آینده‌اش استفاده کند.

این شرکت ژاپنی اعلام کرده است باتری‌های حالت جامد می‌توانند تا سال ۲۰۲۸ قیمت بسته‌های باتری را به ۷۵ دلار برای هر کیلووات‌ساعت و درنهایت به ۶۵ دلار برای هر کیلووات‌ساعت کاهش دهند. این باتری‌ها به کاهش قیمت خودروهای برقی کمک خواهد کرد و استفاده از آن‌ها باعث خواهد شد قیمت این نوع خودروها با نمونه‌های بنزینی در یک سطح قرار گیرد.

سایر شرکت‌های خودروسازی نیز در حال انجام فعالیت‌هایی درزمینه‌ی توسعه‌ی باتری‌های حالت جامد هستند. QuantumScape که زیرنظر فولکس‌واگن فعالیت می‌کند، قصد دارد فروش این نوع باتری‌ها را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند. فورد نیز اعلام کرده است توسعه‌ی باتری‌های حالت جامد را تا پایان دهه‌ی جاری تکمیل خواهد کرد.

علاوه‌براین، تویوتا سال گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا اواسط دهه‌ی ۲۰۲۰، تولید باتری‌های حالت جامد را آغاز کند؛ اما این شرکت اشاره کرده است فعلاً مشغول تکمیل مراحل توسعه‌ی این فناوری است. گفتنی است که درحال‌حاضر، ساخت باتری‌های حالت جامد فرایندی هزینه‌بر محسوب می‌شود.

منبع: زومیت

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: 18098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =