توافق هسته ای، در هاله ای از ابهام

سخنگوی وزارت امور خارجه به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش تحریریه، خطیب‌زاده در واکنش به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین: متنی نهایی نشده که ما درباره آن صحبت کنیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: خطوط قرمز تا به امروز رعایت شده است، اگر قرار بود ما خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می‌آمد.

وی ادامه داد: ما هنوز به آن نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد به تعهدات پایبند است.

خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه برای ما انتفاع قطعی مردم از رفع تحریم‌ها مهم است گفت: واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم برای آنکه آمریکا هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.

پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 18133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی US ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      گره برجام حیثیت ابرقدرتهای فریبکار و کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ایست. برای همین مذاکرات نباید به نتیجه برسد. برجام باید همچون داستان دنباله دار سالها کش بیاید. اگر فاش شود که سلاح هسته ای دروغ است امریکا ، روسیه ، چین ، اروپا و سایر کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای از درون دچار مشکل و حتی فروپاشی خواهند شد. تمام کسانی که سلاح هسته ای را واقعی می دانند با باور این موضوع را قبول کرده اند نه با دلیل ومنطق و مشاهده. به همین دلیل است که کارشناسان سیاسی تخلیلهای مبهم و غیر دقیق ارائه می دهند . چون اساس صحبتشان بر این است که واقعا چیزی به عنوان سلاح هسته ای وجود دارد و امریکا و روسیه ابرقدرت واقعی هستند. یک حرف ترامپ قابل تامل بود که گفت رسانه ها دشمن ملتها هستند. در عمل هم می بینیم که درست گفته است . چون رسانه ها نه تنها اطلاعات درست و مفیدی به ملتها نمی دهند بلکه با القای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، هارپ ، سفر به ماه و ... باعث گمراه کردن ملتها و نادان نگاه داشتن انها می شوند.