حرکت تند کشورها به سمت مزارع بادی فراساحلی

جذابیت های انرژی تجدید پذیر از جمله آلودگی و قیمت کمتر موجب شده است تا کشورها با اشتیاق و سرعت بیشتری روند ایجاد مزارع بادی فراساحلی را دنبال کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «statista» در گزارشی در زمینه رشد و گسترش استفاده از تجهیزات تولید انرژی تجدیدپذیر آورده است جذابیت های انرژی‌ های پاک ارزان ‌تر همچنان دولت ‌ها در سراسر جهان را به سمت سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌ های بادی و خورشیدی برای استفاده در دهه‌ های آینده سوق می ‌دهد. پیشرفت در سیستم ‌های انرژی تجدیدپذیر در حال افزایش است و اشکال سنتی سوخت مانند زغال سنگ و نفت به تدریج جای خود را به مزارع جدید خورشیدی و بادی می دهند.

داده‌ های جدید از برخی از کشورهای پیشرو در زمینه توسعه انرژی ‌های تجدیدپذیر نشان می ‌دهد که تأسیسات مزارع بادی فراساحلی در سطح جهانی به شدت در حال افزایش هستند و پیش‌ بینی می ‌شود که این روند همچنان به رشد سریع خود ادامه خواهند داد.

در داده‌ هایی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی جمع آوری و منتشر شد کشورهایی مانند چین، آلمان و انگلستان شاهد افزایش چندین چشمگیر و گیگاواتی تولید انرژی‌ های تجدیدپذیر در قالب نیروگاه‌ های بادی فراساحلی هستند.

طبق نمودار فوق، پیش بینی می شود چین با افزودن سالانه ۲.۸ گیگاوات انرژی بیشتر از مزارع بادی فراساحلی طی سه سال آینده، به‌عنوان کشور پیشرو خود را معرفی کرده است. پروژه‌های بادی فراساحلی در آلمان و انگلستان نیز در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا می کنند و در سه سال آینده هم به رشد خود ادامه  خواهند داد.

علاوه بر این برآوردها حکایت از آن دارند مزارع بادی فراساحلی در سایر کشورها نیز روند کاملا مثبتی را در سال ‌های آینده تجربه خواهند کرد.

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹
کد خبر: 18174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =