اوپک به تحریم نفتی روسیه نپیوست

اوپک می‌گوید، در حال حاضر امکان تحقق درخواست کشورهای غربی برای افزایش تولید و جایگزینی نفت روسیه را ندارد.

به گزارش تحریریه، در حالی که کشورهای غربی از اوپک خواسته بودند تا با تولید میلیون‌ها بشکه نفت اضافی امکان تحریم نفت روسیه را فراهم آورد، اوپک اعلام کرد که در حال حاضر امکان تحقق درخواست کشورهای غربی برای افزایش تولید و جایگزینی نفت روسیه را ندارد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک دوشنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در نشستی با مقام‌های اروپا گفت: در صورت تحریم نفت روسیه باید روزانه کمبود بیش از هفت میلیون بشکه نفت و سایر انرژهای مایع صادراتی را جبران کرد که "با توجه به چشم‌انداز کنونی تقاضا، جبران چنین حجمی از کمبود عرضه غیرممکن خواهد بود."

او در پاسخ به اتحادیه اروپا که در نشست وین خواستار افزایش تولید شد، تصریح کرد: نوسان شدید کنونی قیمت در بازار نتیجه عواملی است که کنترل آن‌ها در دست اوپک نیست. کارشناسان می‌گویند، اظهارات بارکیندو به این معناست که اوپک نمی‌خواهد تولید خود را افزایش دهد.

نفت روسیه تاکنون از تحریمهای اتحادیه اروپا در امان مانده است اما پس از این که ۲۷ عضو این بلوک هفته گذشته موافقت کردند زغال سنگ روسیه را تحریم کنند، بعضی از مقامات اتحادیه اروپا گفتند ممکن است نفت بعدی باشد.

وزیران خارجه ایرلند، لیتوانی و هلند روز دوشنبه در دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفتند: کمیسیون اروپا در حال طراحی پیشنهادهایی برای تحریم نفت روسیه است، با این حال هیچ توافقی برای ممنوعیت نفت روسیه وجود ندارد.

استرالیا، کانادا و آمریکا که وابستگی کمتری به نفت روسیه در مقایسه با اتحادیه اروپا دارند، خرید نفت روسیه را ممنوع کرده اند.

پایان/

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 18218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =