تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجاست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تا بازگشت به توافق هسته‌ای ادامه خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش‌های مختلف درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف را رد کرد و گفت آنچه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران منتشر شده صحت ندارد.

بر اساس آنچه در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است پرایس از سرگیری مذاکرات وین را منوط به بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام دانست و گفت: «تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجاست و فعال خواهد ماند و تا زمانی که بتوانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست پیدا کنیم، تحریم‌ها باقی می‌ماند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌های اشتباه در خصوص لغو تحریم‌ها و ادعاها درباره توافق برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را تاسف بار خواند و تاکید کرد خبری برای اعلام گشایش در مذاکرات ندارد.

او در انتهای اظهاراتش با اشاره به اینکه مذاکرات وین با فوریت پیش برده می‌شود، از مقامات ایرانی خواست اجازه بازگشت ۴ شهروند آمریکایی را به کشورشان صادر کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۶ فروردین ماه امسال گفت که «خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و مؤسسات حکومتی ما و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.»

خبرگزاری رویترز پیشتر با انتشار خبری مدعی شد منابع ایرانی و غربی به این خبرگزاری گفته اند آمریکا در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سیاه «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) در برابر تضمین ایران در قبال مهار نیروهای برگزیده خود است.

خبرگزاری رویترز همچنین مدعی شد یک دیپلمات ایرانی که از وی نامی هم نبرده، به این خبرگزاری گفته است: تهران پیشنهاد آمریکا برای غلبه به نقطه اختلاف‌های [دو طرف]مبنی بر نگه داشتن نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه درذیل تحریم‌های سازمان‌های تروریستی خارجی در قبال برداشتن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به عنوان یک سازمان تروریستی را رد کرده است.

منبع: YJC

پایان/

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 18246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =