امکان ویرایش پیام در توئیتر عملی شد

ویژگی جدید توییتر به طور انحصاری برای مشترکین سرویس پولی Twitter Blue در دسترس خواهد بود.

به گزارش تحریریه، توییتر به کار خود برای توسعه پلتفرم محبوب کاربران ادامه می‌دهد. در ویژگی جدید، توییتر به کاربرانش اجازه داده می‌شود تا توییت‌های خود را اصلاح کنند.

به گزارش 24.ae، ژان سالیوان، مسئول بخش محصولات شبکه می‌گوید به دنبال راهی برای توسعه ابزار ویرایشی برای توییت‌ها هست. سالیوان خاطرنشان کرد که این اصلاح "بیشترین درخواست در سال‌های اخیر" از سوی کاربرانی که می‌خواهند، خطاهای تایپی خود را تصحیح کنند، است.

سوفی گهل، مسئول مدیریت کنفرانس در دانشگاه پاریس ۸، معتقد است که "این پلتفرم‌ها انتشار محتوا را فورا تشویق می‌کنند و دادن حق تصحیح پیام حتی قبل از مشاهده تعاملات خارجی کار جالبی است. تا کنون تنها راه برای ویرایش توییت‌ها این بود که کاربران آن‌ها را لغو کنند و سپس یک توییت دیگر به جای آن منتشر کنند. گهل خاطرنشان کرد علاوه بر اینکه "اصل تصحیح" باید حفظ شود، علامت پیام اصلاح شده نیز باید در توییت قرار داده شود، به ویژه زمانی که کاربران ممکن است موضع خود را بر اساس بازخوردی که دریافت می‌کنند، تغییر دهند.

با درک این مشکل احتمالی، تیم‌های فنی شبکه اجتماعی هشدار دادند که ممکن است مرحله آزمایشی طولانی شود تا از "سوء استفاده" از ابزار جدید به ویژه با "تغییر آرشیو هر مکالمه عمومی" جلوگیری شود. همچنین در برابر آن می‌توان از پیام‌ها، قبل از ویرایش اسکرین‌شات گرفت. این اقدام یک روش رایج در سراسر توییتر است که در آن آزار و اذیت سایبری می‌تواند به سطوح خشونت‌آمیز برسد. از جمله این عمل، چیزی است که به داکسینگ معروف است. داکسینگ به معنی جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک فرد از طریق پست‌های قبلی او و انتشار مجدد آن‌ها است.

به گفته دومینیک کاموزی، مدیر توسعه، اگر شخصی که شما آن را دنبال نمی‌کنید، حساب شما را برچسب گذاری کند، یک اعلان ویژه دریافت خواهید کرد. اگر بخواهید برچسب را در مکالمه حذف کنید، نویسنده توییت نمی‌تواند شما را دوباره تگ کند. هدف از این کار جلوگیری از کمپین‌های افشاگری گسترده است که گاهی اوقات توسط کاربران اینترنت انجام می‌شود.

تقسیم بندی کاربران

آنجلو زینو از شرکت مشاوره آمریکایی CFRA Research معتقد است که این ویژگی ممکن است کاربران را به گروه‌های متضاد «تقسیم» کند، مثلاً در توییتر افراد هر حسابی را که با آن موافق نیستند مسدود می‌کنند. با این حال، این تحلیلگر معتقد است که توئیتر نباید همان مسیر فیسبوک را دنبال کند، جایی که هر کاربر آزاد است انتخاب کند چه کسی می‌تواند پست‌های خود را ببیند و با آن‌ها تعامل داشته باشد.

منبع: YJC

پایان/

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 18247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =