دهن کجی سایپا به تحریم ها/ تداوم مونتاژ دو محصول معروف سایپا

جدیدا اسنادی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد با وجود بازگشت تحریمها سایپا همچنان به تولید دو محصول مونتاژی خود ادامه می دهد.

به گزارش تحریریه، بعد از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکتهای خودروسازی که با خودروسازان داخلی همکاری می کردند آرام آرام روابط خود را با ایران قطع و از ایران رفتند و این مساله موجب توقف تولید بسیاری از خودروهای مونتاژی در ایران شد. 

از جمله این خودروها دو محصول چانگان CS35 و آریو (زوتی Z300) بود که توسط شرکت خودروسازی ساپیا تولید می شد. همین مساله موجب شد که  هزاران نفر از مشتریان سایپا که حواله خرید این دو خودرو را داشتند مجبور شوند به جای این دو خودرو محصولات دیگر را جایگزین و تحویل بگیرند.

اما مدتی قبل خبرهایی از تولید این چانگان CS35 و آریو در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از این بود که خودروسازان چین به طور کامل با سایپا قطع همکاری نکرده اند.

اکنون اسنادی در فضای مجازی منتشر شده است که تولید چانگان CS35 و آریو را تایید می کند. بر اساس این اسناد سایپا برنامه دارد تا 520 دستگاه از خودرو چانگان CS35 را مونتاژ کامل و حدود 90 دستگاه از سایپا آریو (زوتی S300) را که قبلا تولید و با نقصی قطعه مواجه بوده است را تکمیل و به مرحله فروش برساند.

 باتوجه به اسناد ثانویه دیگر، میتوان گفت که گروه خودروسازی چانگان، به صورت رسمی و با ذکر دقیق نام و ارائه برخی همولوگیشن ها، محصول CS35 را به جمهوری اسلامی ایران صادر نموده است! تاریخ صادرات از مبدا چین هم به اوایل سال 2021 مربوط شده که باتوجه به برخی روندها، طبیعی است که زمان مونتاژ خودرو مذکور به اوایل امسال موکول شود.

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 18338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =