ایلان ماسک برای خریدن توئیتر چقدر هزینه کرد؟

ایلان ماسک اعلام کرده برای خرید توئیتر تمایل دارد ۱۵ میلیارد دلار از پول خودش را سرمایه گذاری کند.

به گزارش تحریریه، ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، مدتی پس از آنکه بیش از ۹ درصد از سهام توئیتر را خرید اکنون قصد دارد پیشنهاد جدیدی را برای خرید کامل این شرکت ارائه کند.

پیشنهاد ماسک، باعث شده که هیئت مدیره رسانه اجتماعی توئیتر برای جلوگیری از تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک، از طرح «قرص سمی» استفاده کنند. ماسک که مدیر اجرایی شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است، با در اختیار داشتن ۹ درصد از سهام توئیتر، دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می‌شود.

نیویورک پست روز سه شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که ماسک مایل است بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار از پول خود را برای خصوصی کردن توئیتر سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک در نظر دارد طی ده روز آینده یک مناقصه را برای ارائه پیشنهادش برگزار کند. ماسک از بانک مورگان استنلی برای دریافت ۱۰ میلیارد دلار استفاده خواهد کرد. ماسک همچنین ممکن است در صورت لزوم، برابر با سهام فعلی خود وام بگیرد، اقدامی که احتمالا چند میلیارد دلار دیگر برای خرید توئیتر در اختیار وی قرار خواهد داد.

منابع دیگری هم به رویترز اعلام کرده اند که شرکت‌های سرمایه گذار خصوصی هم برای مشارکت در خرید توئیتر ابراز تمایل کرده‌اند.

بسیاری از سرمایه گذاران، تحلیلگران و شرکت‌های تامین سرمایه انتظار دارند که هیئت مدیره توییتر پیشنهاد ماسک را در روزهای آینده رد و آن را ناکافی اعلام کند.

منبع: YJC

پایان/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 18391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =