آمریکا توانایی تحریم کامل روسیه را ندارد

کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا همگی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند ولی این تحریم‌ها شامل همه بخش‌ها اقتصادی و سیاسی نخواهد بود.

به گزارش تحریریه، واشنگتن پست در گزارش به نقل از منابع آگاه آورده است که کشورهای گروه هفت (G7) به طور کامل نشست‌های وزیران دارایی گروه ۲۰ در واشنگتن دی سی در این هفته را که روسیه نیز در آن حضور دارد را تحریم نمی‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه که آمریکا وی را تحریم کرده است به طور مجازی در کنفرانس روز چهارشنبه شرکت کند.

یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا که نخواست نامش فاش شود نیز به این روزنامه گفت که جانت یلن وزیر خزانه داری در جلسه افتتاحیه گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد تا از وزیر دارایی اوکراین که از کی یف به کنفرانس آمده است حمایت کند.

این مقام مسئول گفت که یلن از جلسات دیگر که احتمالاً روسیه در آن حضور دارد صرف نظر خواهد کرد و بلاشک او در ادامه راه فشار خواهد آورد تا روسیه را از لیست مؤسسات مالی جهانی خارج کند.

در همین حال، این روزنامه گزارش می‌دهد که گروه G7 گروهی کوچک بوده که عمدتاً شامل متحدان نزدیک ایالات متحده هستند و در تحریم روسیه جدی هستند ولی آنان با توجه به رشد اقتصادی کشورهای آسیایی از جمله هند و چین مجبور به همکاری با آنان و تن دادن به خواسته‌هایشان هستند.

این موضوع اهمیت گروه بزرگ‌تر G20 را افزایش داده است، اگرچه نفوذ در این نهاد برای ایالات متحده دشوارتر است."

روزنامه واشنگتن پست اشاره کرد که بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان، از جمله بسیاری از آنان اروپا، همچنان به شدت به نفت و گاز طبیعی روسیه وابسته هستند که این امر نشان می‌دهد که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های شدید ایالات متحده و متحدانش چقدر با دیگر اقتصادهای جهانی متفاوت است و تأثیری زیادی نمی بیند.

کشورهای G7 عبارتند از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده. با این حال G20 از ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان تشکیل شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین شده بود.

منبع: مهر

پایان/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 18454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی LT ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      ظهار نظر مقامات غربی در باره خودداری ناتو از رویارویی با روسیه تایید کننده حرف ترامپ است که ناتو را یک ببر کاغذی خواند. عجیب است که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نمی توانند از این صحبتها به دروغها و فریبکاریها و تضادها پی ببرند و به حقیقت برسند. متاسفانه اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران سیاسی به جای مخ با مخچه فکر می کنند و میدان تفکر محدودی دارند و افکارشان شدیدا" بوی کهنگی می دهد و نمی توانند رخداد ها و وقایع را درست تفسیر کنند و همچون طوطی صحبتهای تکراری می کنند و پیش بینی های انها همیشه غلط از اب در می اید. تفسیر سیاسی زمانی درست است که بر اساس دانسته های واقعی و حقیقی بیان شود نه بر اساس افکار کهنه و موروثی و باورهای غلط. این کارشناسان و تحلیلگران سیاسی که در مصاحبه ها خیلی طاقچه بالا میگذارند، به گونه ای صحبت می کنند که گویا متخصص سلاحهای هسته ای هستند و خودشان چندین ازمایش هسته ای انجام داده اند و یا از نزدیک این ازمایشات به اصطلاح هسته ای را دیده اند. در صورتی که همه انها فقط وفقط با باور موضوع سلاح هسته ای را پذیرفته اند نه با دلیل و منطق و مشاهده. و گاه این شائبه