غول خودروسازی جهان تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد

استلانتیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که تولید در کارخانه خود را در روسیه به دلیل مشکلات لجستیکی و تحریم‌های اعمال‌شده بر مسکو متوقف می‌کند.

به گزارش تحریریه، چهارمین خودروساز بزرگ جهان برندهای پژو، سیتروئن، اوپل، جیپ و فیات را در روسیه تولید می کرد و به فروش می رساند، اما با این حال تنها یک درصد از بازار خودروی این کشور را در اختیار داشت.

این کارخانه یک کارخانه ون سازی در کالوگا، در حدود 201 کیلومتری جنوب شرقی مسکو، با مالکیت مشترک با خودروساز ژاپنی میتسوبیشی است، که آن شرکت هم در اوایل ماه جاری میلادی تولید را در این کارخانه متوقف کرد.

 استلانتیس (Stellantis) در بیانیه ای گفت: «با توجه به افزایش سریع و روزانه تحریم های مشترک و مشکلات لجستیکی، استلانتیس عملیات تولیدی خود را در کالوگا به حالت تعلیق درآورده است تا از تبعیت کامل از همه تحریم ها و محافظت از کارکنان خود اطمینان حاصل کند».

این کارخانه 2700 کارمند دارد. استلانتیس به رویترز گفت که این شرکت در حین تعطیلی کارخانه به پرداخت حقوق به کارکنان خود، بر اساس دوره های تعطیلات پیش بینی شده ادامه خواهد داد. این سازمان اعلام کرد که نمی داند این توقف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و افزود که اولویت آن کارکنانش و بازگشت صلح هستند.

استلانتیس پیش از این، پس از حمله روسیه به اوکراین، کلیه صادرات و واردات خودرو با روسیه را به حالت تعلیق درآورده بود و تولید خود را به اروپای غربی منتقل کرده بود. همچنین گفته بود که برنامه های سرمایه گذاری بیشتر در این کشور را متوقف می کند. تنها این کارخانه تولید ون در کالوگا برای بازار محلی باقی مانده بود، که آن نیز تعطیل شد. 

از زمان شروع تهاجم روسیه به اوکراین که خود این کشور آن را «عملیات ویژه نظامی» می خواند، تعداد زیادی از شرکت های خارجی تعطیلی موقت فروشگاه ها و کارخانه هایشان را در روسیه اعلام کرده اند و یا گفته اند که برای همیشه این کشور را ترک می کنند.

کارلوس تاوارس، مدیر اجرایی استلانتیس در اواخر ماه مارس گفت که این گروه باید کارخانه کالوگا را به زودی تعطیل کند چرا که قطعات آن تمام می شود. شرکت جنرال موتورز به طور جداگانه روز سه شنبه اعلام کرد که تعلیق تجارت خود را در روسیه به دلیل درگیری ها و تحریم های بین المللی تمدید می کند.

این خودروساز آمریکایی که ابتدا واردات به روسیه و فعالیت های تجاری خود را در 28 فوریه به حالت تعلیق درآورد، گفت که اکثر 66 کارمند خود را اخراج کرده و بسته های حمایتی را در اختیار آنها قرار می دهد. جنرال موتورز کارخانه‌ای در روسیه ندارد و قبل از تعلیق، سالانه حدود 3000 وسیله نقلیه در این کشور به فروش می‌رساند.

منبع: Car.ir

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 18500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =