سایپا جلوتر از برنامه تولید

گروه خودروسازی سایپا توانست 87.35 درصد از برنامه های تولید خود در سال گذشته را محقق کند و این در حالی است که صنعت خودرو با سخت ترین و سنگین ترین تحریم ها روبرو است.

به گزارش تحریریه، در برنامه تجمعی تولید گروه خودروسازی سایپا، رقم 454 هزار و 606 دستگاه هدف گذاری شده بود اما این مجموعه با تحقق 87.35 درصد از برنامه تولید، 397 هزار و 81 دستگاه خودرو تولید کرد.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده گروه خودروسازی سایپا نتواند 100درصد برنامه خود را محقق کند به تولید ناقص خودرو بر می گردد، سال گذشته و تا قبل از تغییر مدیریت این مجموعه، 80 درصد از خودروهایی که تولید می شد، نقص قطعه داشت و خودروها به جای آنکه به دست مصرف کننده برسد، در پارکینگ می ماند اما در این دوره تلاش شده است که تولید خودرو با کمترین نقص قطعه صورت گیرد.

بر این اساس 90 درصد خودروهای تولید این مجموعه بدون نقص قطعه و عبور مستقیم تحویل مشتریان می شود، لذا با رویه موجود قابل پیش بینی است که گروه خودروسازی سایپا بتواند جلوتر از برنامه تدوین شده، تولید کند.

نکته حایز اهمیت در روند تولید سال گذشته حرکت به سمت کاهش انحراف از تولید است. این موضوع در  محصولات تیبا (106.7درصد)، ایکس 151 (90.4 درصد) و تجاری سبک (93.5 درصد) قابل مشاهده است، از این رو سعی گروه خودروسازی سایپا بر این است که در سال جاری انحراف از تولید را در محصولات اقتصادی شاهین و کوییک به شدت کاهش دهد و بر اساس برنامه تدوین شده، تولید این دو محصول پیگیری شود.

پایان/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 18574

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =