دلیل حمله به قالیباف از نگاه چهره سرشناس سیاسی

این چهره سرشناس سیاسی ضمن انتقاد از وضعیت اخلاق سیاسی در کشور، حواشی اخیر پیرامون سفر دختر رئیس مجلس را ناشی از رقابت‌های کثیف و سیاسی‌کاری‌ها می‌داند.

به گزارش تحریریه، تخریب گران و مخالفان قالیباف کوتاه بیا نیستند و هر روز در راستای همان پروژه سیاسی – امنیتی که در پی سفر مریم قالیباف به ترکیه کلید زدند، برگ تازه‌ای رو می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر دروغ تازه‌ای پیوست جنجال‌سازی‌های خود می‌کنند. مصداقش هم همین ادعای خرید خانه که از اساس کذب است. 

این طور حاشیه‌سازی‌ها با توجه به سابقه و اقدامات و رویکرد شناخته شده قالیباف خللی به جایگاه وی وارد نمی‌کند اما حتما باید ریشه‌یابی شود چون در صورت ادامه می‌تواند بر فضای سیاسی کشور سایه انداخته و صدمات قابل توجهی برای مجموعه جریان‌های سیاسی و حاکمیت داشته باشد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا ریشه این رویه را ضعف اخلاق سیاسی و آلودگی فضای سیاسی در کشور می‌داند. او در گفت‌وگو با «فردا» ضمن تاکید بر اینکه « بهتر بود این اتفاق رخ نمی‌داد» گفت: «نکته مهم اما رقابت های کثیف سیاسی است که باعث شد این موضوع رنگ و لعاب بیشتری بگیرد».

وی افزود: «نکته دیگر این که آیا اگر خانواده مسئولان یک سفر خارج کشور بروند باید این طور مورد شماتت قرار بگیرند، این انصاف نیست. حالا دختر یا داماد یک نفر سفر خارجی برود و بیاید؛ نمی‌شود که گفت فرزندان و بستگان مسئولان به هر دلیلی پایشان را از کشور بیرون نگذارند».

وی تاکید کرد: «اینکه از هر موضوع ساده‌ای بهره برداری سیاسی کرده و به سوی ترور شخصیت‌ها بروند پسندیده نیست. فرقی هم ندارد که آن شخصیت قالیباف باشد یا یک اصولگرا یا اصلاح طلب دیگر. این سیاسی کاری ها به اخلاق ضربه زده و حتی بدعت می شود که بعدا هم با دیگران چنین برخوردهایی بشود».

این فعال سیاسی اصولگرا تمرکز مخالفان قالیباف بر ربط دادن این موضوع با مواضع و شعارهای انتخاباتی قالیباف را نشان دخیل بودن رقابت‌های سیاسی دانست و گفت: «همین نوع حملات و تخریب‌ها نشان می‌دهد که اهداف سیاسی پشت صحنه دخیل بوده است.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «من فضای سیاسی کشور را به لحاظ اخلاقی فضای مطلوبی نمی‌بینم. آلودگی‌هایی وجود دارد که افراد را تخریب کرده و ترور شخصیت می‌ کند تا حریف با این گونه رفتارها بایکوت شود. فرقی ندارد که اصلاح‌طلب باشیم یا اصولگرا، این رفتار خوب نبود و از نزاکت و مراوده اخلاق سیاسی به دور است».

منبع: فردا

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 18597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمند IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 4
      بی انصافی است خوش گذرانی و عیش و نوش و زندگی لاکچری خانواده مقامات ارشد کشور را بخواهید به دشمنی ها ربط دهید و اصل قضیه را نادیده بگیرید. بابا چرا نمی فهمید . مثل اینکه همه دفاع ها از آقای قالیباف به این مساله ختم می شود که چرا . چه کسی. چگونه و.. این سفر را برملا کرده است در حالی که اصل قضیه و انجام آن فعل توسط مدعیان عدالت و مدعیان طرفداری از مستضعفین انجام شده است. جالب است که غیر از مردم همه نمایندگان. مقامات. تریبون داران و حتی نشریات و سایت‌هایی مثل همین قطره هم تمام سانسورها را در راستای سرپوش گذاشتن و تطهیر آقای قالیباف انجام می دهند. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید