آدرس غلط تروتمیز همتی به رئیسی و سکوت دلنشین صالح آبادی!

آدرس غلط تر و تمیز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دوره حسن روحانی و سکوت دلنشین علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی دولت سیزدهم معانی زیادی دارد.

به گزارش تحریریه، آدرس غلط تر و تمیز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دوره حسن روحانی و سکوت معنی دار علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی دولت سیزدهم جوانب زیادی دارد، و نشان می دهد که رئیس کابینه سیزدهم به ضربه گیر مدیران ضعیف اقتصادی خود تبدیل شده است. 

همتی در توئیتی نوشت:

همتی نوشت که، از نظر علم اقتصاد، قیمتها تحت تاثیر کشش تقاضا و فشار عرضه بوده و نماد تعادل بازار هستند. رفع دغدغه رئیس جمهور محترم و بهبود معیشت مردم در گرو تدابیر درست اقتصادی، رفع موانع کسب و کار و در راس همه آنها تحریم است.

اینکه همتی در روز روشن به آیت الله رئیسی آدرس غلط داده و افکار عمومی را نیز گمراه می کند، تاسف آور است، اما از آن تاسف آورتر اینکه علی صالح آبادی در سکوت به نظاره حمله مدیران اقتصادی دولت حسن روحانی به رئیس جمهور نشسته است که به طور منطقی باید برعکس باشد. 

دولت حسن روحانی به گواه شاخص های اقتصادی و نظر غالب مردم، بدترین دولت تاریخ ایران است که تنها در سایه ضعف و محافظه کاری مدیران اقتصادی دولت سیزدهم می تواند در کوتاه زمانی از موقعیت دفاعی خارج شده و طلبکار شود.

رفع موانه کسب و کار و رفع تحریم(اگرچه اقتصاد ایران در عرصه میدانی تحریم نیست) اقدامات مفیدی هستند، اما نمی توانند صعود قیمت ها را توجیه کنند. 

ماجرای گرانی و صعود قیمت ها!

همتی در یک تردستی آشکار، مهمترین دلیل افزایش قیمت ها را سانسور کرده و یک دو جین آدرس غلط تحویل افکار عمومی داده است. افزایش قیمت ها به عملکرد نظام بانکی و خلق روزانه 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی بدکیفیت باز می گردد که از نظر همتی هیچ ایرادی ندارد و باید از آن نگهبانی کرد. زیرا در منظومه سیاستگذارانه همتی و طیف کارگزاران سازندگی؛ نظام بانکی(بانک های خصوصی) قداست کامل دارد و به همین دلیل تنها صنفی که فاقد حتی یک مورد ورشکستگی است، نظام بانکی کشور می باشد. 

کشش تقاضا و فشار عرضه مفاهیمی اقتصادی در منظومه اقتصاد خرد هستند که ربطی به رالی قیمت ها ندارند که از دوران خود عبدالناصر همتی در ابعاد بی سابقه ای پایه گذاری شد و همچنان ادامه دارد. فشار عرضه باعث کاهش قیمت ها می شود و نه افزایش قیمت ها و مشخص نیست که همتی از این واژه پرانی ها چرا ملاحظه شان و اعتبار دانشگاهی خود را نمی کند. 

آیت الله رئیسی باید متوجه باشند که متمرکز شدن بر جلوگیری از افزایش قیمت ها در دوران کولاک نقدینگی به هیچ نتیجه ای نمی رسد و یک خطای خطرناک توسط دولت است که حتی اگر به استقرار تمام وقت کل کابینه، نهادهای امنیتی و ارتش و سپاه در بازار هم بیانجامد، غیر از رسوایی نتیجه ای نخواهد داشت. اگر دولت؛ بانک ها را کنترل کند، قیمت ها به طور خودکار کنترل خواهد شد. مواظب آدرس غلط های سیاستمداران در کسوت مدیران اقتصادی باشید!

پایان/

پایان/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 18611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضایی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 1
      درود بر همتی. مرگ بر نادان با ژست آگاه
    • GB ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 2
      تنها رسانه ای که حرف تخصیصی میزنه و نقد میکنه و منافع و ملت و در نظر داره شما هستین ،
    • ناصر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 2
      اون همه گرانی دولت روحانی ثمره هشت سابه بود ولی در همین ۹ ماه ریاست رییسی به اندازه ی دوره ۸ ساله روحانی همه اقلام گران شده اند