دو ماه دیگر بهمن موتور خودرو جدید خود را به بازار عرضه می کند

شرکت بهمن موتور وعده داده است که خودرو دیگنیتی پرستیژ را در سال 1401 به بازار عرضه کند.

به گزارش تحریریه، دیگنیتی پرستیژ در اصل نسخه کامل تری از خودروی دیگنیتی است که قبلاً توسط بهمن موتور عرضه شده بود.  طراحی دیگنیتی به شکلی است که هم ایمن است و هم در آن عناصر زیبایی شناختی قرن ۲۱ میلادی رعایت شده است. 

شرکت بهمن موتور وعده داده است که خودرو دیگنیتی پرستیژ را در سال 1401 به بازار عرضه کند. با توجه به خوش‌قولی های این شرکت در مورد عرضه به‌موقع خودروهای وعده داده شده، می‌توان گفت که تحقق این وعده از سوی بهمن موتور تا حد زیادی امکانپذیر است.

تفاوت دیگنیتی پرستیژ و پرایم

تفاوت اصلی بین پرستیژ و پرایم در قوای محرکه آنها است. این خودرو مجهز به یک موتور ۲ لیتری (Euro-HD) توربو شارژ با سیستم پاشش مستقیم  GDIساخت بوش که توانی معادل ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور حدود ۳۶۰ نیوتن متر را تولید می نماید. گیربکس پرستیژ AT۶ جدیدترین نسل PowertechHyundai است.

قدرت ۲۳۰ اسب بخاری پرستیژ را بخاطر بسپارید یا گوشه‌ای آن را یادداشت کنید. می‌خواهیم دست به یک مقایسه بزنیم تا بتوانیم درکی از قدرت این SUVقدرتمند بازار ایران داشته باشیم. برای همین منظور دیگنیتی پرستیژ را با یکی از خودروهای SUV شرکت رنو که در ایران شناخته شده، مقایسه می‌کنیم. رنو KOLEOS موتوری با حجم ۲.۵ دارد که حدود ۱۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند یا هیوندای سانتافه ۱۸۸ اسب بخار و هیوندای توسان ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد.  به همین ترتیب می‌توان به تولیدات شرکت کیا هم اشاره کرد. کیا اسپورتیج ۱۷۶ اسب بخار و سورنتو ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد. حال این توان تولید نیروی هیوندای،  کیا و رنو را با قدرت دیگنیتی پرستیژ مقایسه کنید تا بتوانید اقتدار این ماشین را در جاده‌ها تصور کنید.

لازم بذکر است که قیمت دیگنیتی پرستیژ هنوز مشخص نیست ولی با توجه به قیمت جدید دیگنیتی پرایم و قیمتهای جدید خودرو در بازار آشفته امروز، پیش بینی می شود این خودرو قیمتی بالای 1 میلیارد تومان داشته باشد.

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 18685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =