آیا ساپیا خودرو احتکار کرده است؟

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کشور درباره روند ترخیص خودروهای ناقص پس از رفع نقص، تذکراتی به مدیران شرکت سایپا داده است.

به گزارش تحریریه، در جریان بازدید بازرس کل صنعت، معدن و تجارت و هیاتی از دادستانی کل کشور از خودروسازی سایپا، مشخص شد این خودروساز پس از تکمیل کاری خودروهای ناقص به منظور توزیع در استان‌های مختلف از طریق شبکه حمل و نقل، دقت کافی و سیستماتیک در کنترل‌های کیفی معمول نکرده است که این موضوع با تذکر سازمان بازرسی مواجه شد.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: با عنایت به بررسی‌های بعمل آمده و راستی آزمایی‌های صورت گرفته از طریق کنترل شماره VIN خودروهایی که در پارکینگ‌ها مستقر بودند و همچنین کنترل و هماهنگی خودروهایی که آمارشان در سامانه معاونت تامین و برنامه ریزی سایپا قرار داشت، بررسی‌های لازم میدانی صورت گرفت.

میرمحمدی بیان کرد: در جریان این بازدید، مشخص شد آمار خودروهایی که در داخل پارکینگ‌های مورد بازدید قرار داشتند، منطبق با آماری است که از طریق سیستم، توسط همکاران ما در سازمان بازرسی به طور مداوم پایش و رصد می‌شود.

اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: مطابق با راستی آزمایی صورت گرفته موضوع احتکار و دپوی خودروها توسط این خودروساز منتفی بوده، اما روند تجاری سازی و صدور فاکتور برای ارائه خودرو به مشتری با کندی نسبی مواجه بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کنترل‌های لازم در خصوص خودروهای ناقص پس از تکمیل کار و رفع نقص با دقت مورد انتظار و سیستماتیک صورت نمی‌گیرد و این خودروها صرفا با بررسی چشمی، توسط تکنسین‌های سایپا مستقر در پارکینگ اجاره‌ای، در مدار توزیع و تحویل به متقاضی قرار می‌گیرند.

به گفته او تذکرات لازم به شرکت مذکور داده و مقرر شد با توجه به پرونده مفتوح در سازمان بازرسی، بلافاصله برای رفع این مشکل اقدام شود تا مردم با اطمینان خاطر از خودروی دریافتی استفاده کنند.

در برنامه تجمعی تولید گروه خودروسازی سایپا، رقم ۴۵۴ هزار و ۶۰۶ دستگاه هدف گذاری شده بود، اما این مجموعه توانست ۳۹۷ هزار و ۸۱ دستگاه خودرو تولید کند.

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 18698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =