تخریب قبور مسلمانان در یک کشور اروپایی

رسانه‌های سوئدی از تخریب مزار مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس و خط کشیدن روی سنگ قبرها با رنگ قرمز خبر داده‌اند.

به گزارش تحریریه، رسانه‌های محلی سوئد گزارش دادند که حداقل ۲۰ مزار متعلق به مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قبرستانی در شهر «مالمو» در جنوب سوئد تخریب شده است.

شبکه خبری الجزیره خبر داد که افراط گرایان سوئدی روز سه‌شنبه اقدام به تخریب قبر مسلمانان در شهر مالمو در سوئد کرده‌اند. این در حالی است که افراط گرایانه سوئدی طی روزهای گذشته چند مرتبه، به هتک حرمت قرآن پرداخته بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تلویزیون عمومی سوئد به نقل از نیلز نورلینگ، سخنگوی پلیس گزارش داد که بسیاری از سنگ قبرها نیز توسط افراد ناشناس در گورستان اوسترا با رنگ قرمز خط خورده است.

روزنامه سوئدی SvD گزارش داد که حدود ۲۰ قبر آسیب دیده و مسلمانانی که می‌خواستند برای بستگان متوفی خود در روز اول عید فطر دعا کنند متوجه این حادثه شده و پلیس را مطلع کردند. پلیس سوئد اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد عاملان این حادثه ندارد و از شاهدان عینی خواست تا با آن‌ها تماس بگیرند.

در ماه‌های اخیر، گروه‌های راست افراطی در سوئد دست به اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان زده اند. آوریل امسال، یک حزب راست افراطی تظاهراتی را برنامه‌ریزی کرد که شامل سوزاندن و هتاکی به قرآن کریم بود. راسموس پالودان، رهبر ضد مسلمان این حزب مدعی شد که یک نسخه از قرآن را قبلا سوزانده و مایل است مجددا این کار را تکرار کند. در این مراسم، افراد گروه به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و خودروها را به آتش کشیدند.

از لحاظ تاریخی، نگرش نسبت به مسلمانان در سوئد تا حدی منفی بوده و حتی امروزه نیز سطوحی از تعصب در برابر مسلمانان وجود دارد.

پایان/

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 18749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =