نظر جدید ایلان ماسک درباره احراز هویت کاربران در توییتر

ایلان ماسک در پاسخ به فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا اعلام کرد اهمیت ناشناس‌ماندن کاربران در توییتر دست‌کمی از مقوله‌ی احراز هویت ندارد و باید تعادلی در بین این دو برقرار شود.

به گزارش تحریریه، هنگام موافقت اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری‌اش گفت یکی از اهداف اصلی‌ وی شکست‌دادن بات‌های اسپم در این شبکه‌ی اجتماعی است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس چگونه می‌تواند به این هدف دست پیدا کند؟ یکی از راهکارها استفاده‌ی گسترده از سیستم احراز هویت است.

اینکه توییتر با تفکرات ایلان ماسک چقدر می‌تواند به اهدافش در این زمینه نزدیک شود، سؤالی است که مشخص‌شدن پاسخش به گذشت زمان نیاز دارد؛ بااین‌حال، ماسک به‌تازگی موضع اولیه‌ی خود را درقبال سیستم احراز هویت اعلام کرده است.

Authentication is important, but so is anonymity for many. A balance must be struck.

— Elon Musk (@elonmusk) May 1, 2022
چند روز پیش، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایلان ماسک کاربران توییتر را به استفاده از نام واقعی‌شان مجبور کند. یک روز بعد، ایلان ماسک در پاسخ به توییت فرماندار سابق آرکانزاس گفت برای بسیاری از کاربران ناشناس‌ماندن اهمیت زیادی دارد و احراز هویت نیز مهم است؛‌ بنابراین، به تعبیر ایلان ماسک باید تعادلی بین این دو برقرار شود.

ایلان ماسک جواب کوتاهی داد؛ اما همین جواب کوتاه تا حد زیادی چشم‌انداز او را برای احراز هویت کاربران اعلام می‌کند.

ایلان ماسک پس از نهایی‌کردن قرارداد تصاحب توییتر کنترل کامل این شبکه‌ی اجتماعی را در دست می‌گیرد و بارها اعلام کرده که یکی از هدف‌های اصلی‌اش احراز هویت کاربران این پلتفرم است.

به‌نظر می‌رسد کاربرانی که برای بیان آزادانه‌ی دیدگاه‌هایشان تمایل دارند هویت خود را مخفی کنند، همچنان در تفکرات ایلان ماسک جای دارند.

شایعه‌ها می‌گویند ایلان ماسک پس از خصوصی‌سازی توییتر قصد دارد تغییرات بزرگی در این شرکت اعمال کند. احتمالاً مدیرعامل توییتر تغییر می‌کند و تعدیل نیرو انجام می‌شود. ایلان ماسک وام سنگینی برای تصاحب توییتر گرفته است و قصد دارد هزینه‌های این شرکت را تاحدممکن کاهش دهد.

منبع: زومیت

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 18784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =