پیش‌بینی ونزوئلایی شدن اقتصاد آمریکا

«ایلان ماسک» هشدار داد که افزایش تورم و تشدید انتشار دلار، ایالات متحده را به ونزوئلا تبدیل می کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «دیلی میل» در گزارشی نوشت «ایلان ماسک» معتقد است که شاید هزینه زندگی در آمریکا در دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» به قدری بد و سخت شود که ممکن است ایالات متحده را به ونزوئلا تبدیل کند.

مدیرعامل تسلا که چندی پیش با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر اقدام کرد گفته بود که با قاطعیت به دموکرات ها رأی داده است، اما وی اکنون دولت فعلی را به شدت ضعیف و ناکارآمد می داند و می گوید که ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در انجام کارها مؤثرتر بود.

ماسک اعتقاد دارد اکنون رئیس جمهور واقعی آمریکا کسی است که صفحه تله پرومتر (صفحه نمایش سخنرانی جلوی بایدن) را کنترل کند. راه رسیدن به قدرت، مسیری است به تله پرامپتر. اگر کسی به این صفحه تکیه بدهد مانع سخنرانی بایدن می شود و مانند شخصیت یکی از فیلم های سینمایی برکنار می شود.

وی اعتقاد دارد به نظر نمی رسد دولت بایدن بتواند کار زیادی انجام دهد. دولت ترامپ کنار گذاشته شد اما افراد زیادی در دولت او بودند که در انجام کارها موثرتر عمل می کردند.

Quiz: Who said it - Donald Trump or Elon Musk? | US news | The Guardian

وی ادامه داد: بایدن به سادگی بیش از حد اسیر اتحادیه ها شده است اما اوباما اینچنین نبود.

ایلان ماسک هشدار داد که افزایش تورم ایالات متحده را به ونزوئلا تبدیل می کند.وی می گوید اگر ایالات متحده به چاپ پول ادامه دهد، می تواند شبیه ونزوئلا باشدماسک در مورد بحران تورم فعلی نیز نظراتی را بیان کرد و گفت به نظرش دلیل واضح تورم این است که دولت یک میلیون میلیارد پول بیشتر از آنچه که داشت چاپ کرد. دولت نمی‌تواند چک‌هایی بیش از درآمد صادر کند، بدون اینکه تورمی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: اگر دولت فدرال چک بکشد، آن را هرگز پس نمی گیرد بلکه باید دلار بیشتری منتشر کند و اگر دلارهای بیشتری ایجاد شود، پس از آن افزایش در قیمت کالاها و خدمات در سراسر اقتصاد، آنگاه تورم و دوباره سرعت تولید پول بیشتر رخ می دهد. 

وی می گوید کشورهای مختلف چندین بار این آزمایش را امتحان کرده اند. آیا ونزوئلا را دیده اید؟ می دانید که مردم ونزوئلا با سیاست های دولتشان فقیر و فقیرتر شدند.

ونزوئلا همچنان با تورم فوق العاده ای مبارزه می کند که در سال ۲۰۱۸ به اوج های نجومی بیش از یک میلیون درصدی رسید.

شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، نشان داد که در آوریل ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است؛ نسبت به سال گذشته هم تورم ۸.۳ درصد افزایش یافته است. این رقم برای ماه مارس افزایش ۸.۵ درصدی را نشان می داد.

شاخص مواد غذایی هم نسبت به سال گذشته ۹.۴ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ۱۲ ماهه از سال ۱۹۸۱ است. همچنین شاخص انرژی نسبت به سال گذشته ۳۰.۳ درصد افزایش داشته است.

بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، تورم مرکزی به ۶.۳ درصد در ۱۲ ماه منتهی به آوریل رسید که اندکی نسبت به نرخ سالانه ۶.۵ درصدی ماه مارس کاهش دارد.

با این حال، یک نشانه‌ نگران‌کننده آن است که تورم در حال تثبیت‌ شدن است و قیمت‌های اصلی از مارس تا آوریل ۰.۶ درصد افزایش داشتند یعنی دو برابر افزایش ۰.۳ درصدی از فوریه تا مارس.

این افزایش ها به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما، اتاق های هتل و اتومبیل های جدید بود. هزینه های اجاره نیز به شدت افزایش یافت.

پایان/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 19151

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 1
      خدا را شکر آمریکا و اروپا از مرحله فراز به مرحله فرود ( سقوط ) رسیده اند. جنایتکاران مکار جهانخوار.